johndegr Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Ik heb een probleem met mijn dreampje 7000s. Als ik na schakelen van astra naar HB ga krijg ik geen beeld, (wat SOMS 10 minuten kan duren en dan wel/niet wil doorschakelen) maar als ik hetvolgende doe: via de dreambox setup (menu 6) op [color:"red"] [/color] ga, zonder iets te laten doen en vervolgens weer eruit ga, heb ik beeld. Is volkomen onlogisch maar werkt wel. Andersom heb ik geen schakelprobleem. Er moet dus iets, volgens mij, in de software van de dreambox (flubber??) zitten, wat het doorschakelen verhinderd. Ik gebruik dus nu deze handelswijze, doch blijft een rare zaak. Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn? Mijn dank is groots. Vriendelijke groeten John
Gast Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Ik heb hetzelfde. Bij mij ligt het er aan dat de DiSEqC niet goed schakelt. Over het algemeen helpt het dan als ik tussen een aantal kanalen op Hotbird heen en weer zap. Ik heb dit al met verschillende diseqcs gehad. Ik heb er ook een waar het schakelen goed mee gaat, maar daar is de demping weer beroerd van. Ik las laatst iets over 'repeat' van de diseqc-codes die je in het setup menu aan kunt zetten. Ik denk dat ik dat eens ga proberen te vinden. Greetz, Lion.
dAF2000 Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Gaat 't om een twin LNB? Ik heb de instellingen op toneburst (zo heet 't geloof ik) staan en dat heeft nooit gefaald voor het schakelen tussen Hotbird en Astra.
johndegr Geplaatst: 6 november 2006 Auteur Geplaatst: 6 november 2006 Het gaat om een twin lnb en ga toneburst uitproberen, vast bedankt. John
johndegr Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Geplaatst: 7 november 2006 dAF2000, nadat ik dit gebruikte was het probleem verdwenen. Bedankt voor de goede tip, via disq in de dream voor 2 of 4 werkte niet goed en gaf doorschakel problemen. Hopelijk geeft dit voor toekomstige lezers soulaas bij hetzelfde probleem. Vriendelijke groeten, John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen