Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 hallo satfreaks ik heb een vraag ik wil mijn dreambox vanaf mijn werk kunnen benaderen heb de poorten ingesteld ik kan in de dreambox komen via http://???????????:---- maar hoe kan ik via ftp er in komen want dit wil niet ik doe ftp://???????????:----- maar dit werkt niet wie kan mij hier mee helpen groeten esta
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 ftp is wat lastiger. Om te beginnen poort 21 forwarden naar je dreambox. Vervolgens zorgen dat de client in active mode connect. Voor de data zal de dreambox dan een connectie naar buiten openen, naar de client. De firewall op de client moet dan zo slim zijn om te herkennen dat die connectie bij de ftp sessie hoort, en hem accepteren. Makkelijker is ssh (en scp) te gebruiken, daarbij gaat alles over poort 22, en is een eenvoudige portforward voldoende. En het is nog een stuk veiliger ook.
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 heb je daar ook een uitleg van ssh en scp als dat veileger is moet ik dat proberen
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 Als je windhoos gebruiker bent, google ff op putty en winscp
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 hallo pieterg heb je ook een handleiding of zo iets kom er niet uit heb winscp probeer verbinding te maken firewall uitgezet kom er niet in mag ook via pm alvast bedankt esta
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 heb xp op mijn pc geen linux dit even ter info
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 Volgens mij draait er standaard geen ssh-server op de Dreambox. Is Dropbear via het blue panel te downloaden? Greetz, Lion.
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 Citaat: Volgens mij draait er standaard geen ssh-server op de Dreambox. Is Dropbear via het blue panel te downloaden? Op een 7020 draait dropbear standaard. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit op oudere boxen ook het geval was, maar misschien is dat idd niet zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen