Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Ik heb een probleem met de 5620 ik heb geen netwerkverbinding, als ik de box aan mijn pc hang met de nul modem kabel de netwek verbinding aangesloten krijg ik als ik dreamup start mijn netwerk kaart aan het draaien als ik dan de nul modem kabel eraf haal heb ik wel verbinding met de box, en hij blijft gewoon via mijn netwerk draaien. Als ik de box van de spanning haal heb ik daarna geen verbinding meer met de box en kan via mijn netwerk er niets meer mee ik heb al diverse malen de boel er opnieuw opgezet maar het zelfde probleem.Is er iets met de bootloader aan de hand of is dit een bekent probleem en opte lossen?? grt Monica
Ome Merde Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 kan het zijn dat je DHCP server niet lekker draait ? dit wordt meestal door een router geregeld. haal je router eens van de spanning en zet deze er vervolgens weer op. je box voorzien van een statisch IP-adres kan ook en is wellicht nog wel een betere oplossing. ik ga er wel even vanuit dat je UTP-bekabeling goed is. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Ha, Wat doe je precies nadat je de box hebt geflashed. Ik neem aan dat je de box weer aansluit op je TV en op het netwerk. Dus over een router of zoiets. Kan je iets precieser zijn.
Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Ik zal even uitleggen wat ik doe. Met dreamup nieuwe image in mijn geval gemeni. Daarna wil ik de emu er op doen maar dan heb ik geen netwerkverbindig ook kan ik de box niet met dcc benaderen. Ik sluit mijn nulmodum kabel weer aan met dreum up maak ik weer verbinding met de box hij zegt dan speaking dus alles is oke. Ik sluit dreamup af en laat de box aan staan ik haal de nulmodem kabel er af en ik kan dan de box gewoon benaderen met dcc mijn netwerk werkt dan en blijft werken. Haal ik de box van de stroom af en start hem dan, dan heb ik geen netwerkverbinding meer en kan de box niet meer benaderen met dcc,en dus ook niet downloaden van bleu panel, het is net of mijn netwerkkaart van de dream spanning krijgt om op te starten van de nulmodem kabel en met die spanning blijft draaien dus een soort opstart spanning. grt Monica
dighunter Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Wanneer je met dreamup de box opstart met de nulmodemkabel ook aangesloten krijgt de Dreambox een IP-adres doorgegeven van de PC. Het adres dat jouw pc op dat moment aan de Box geeft zal toevallig binnen jouw adresrange zitten. Kijk eens hoe jouw netwerkinstellingen staan. Zoals Ome Merde reeds zei vermoed ik ook dat het daar fout gaat. Je weet toch hoe je dit moet nakijken? Suc6 ================================================== Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!
Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Ik ben even bij mijn zwager geweest met de box die heeft zelf een 7000, daar heb ik er voor de zoveelste keer de image erop gezet met dreamup, daar kreeg ik hetzelfde probleem zijn 7000 kan wel updaten maar met de 5620 geen netwerkrespons kan de netwerkkaart van de 5620 stuk zijn??razar dat hij het wel doet als de nulmodemkabel wel is aangesloten. Het rare is als de box van de stroom is afgeweest hij met geen enkele mogelijkheid een internetverbinding maakt alleen als ik mijn nulmodemkabel aansluit en met dreamup conect doet hij het weer raar maar waar. grt Monica
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Welk ip-nummer heeft je box als hij het wel doet, en welk nummer als hij het niet doet? Dat kun je nakijken in het menu onder Menu - Setup - Expert setup - Communications setup. Greetz, Lion.
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Citaat: Ik ben even bij mijn zwager geweest met de box die heeft zelf een 7000, daar heb ik er voor de zoveelste keer de image erop gezet met dreamup, daar kreeg ik hetzelfde probleem zijn 7000 kan wel updaten maar met de 5620 geen netwerkrespons kan de netwerkkaart van de 5620 stuk zijn??razar dat hij het wel doet als de nulmodemkabel wel is aangesloten. Het rare is als de box van de stroom is afgeweest hij met geen enkele mogelijkheid een internetverbinding maakt alleen als ik mijn nulmodemkabel aansluit en met dreamup conect doet hij het weer raar maar waar. grt Monica KLIK lees je eigen topic over ip instellen nog een keer en controleer eens je instellingen Flashen lost je probleem niet op...en laat dan eerst eens weten wat je instellingen zijn of wat er met je router is( ome merde zei hier ook al iets over)en digihunter en ook nog Lion
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Als ik kijk naar de ledjes op de eternetverbinding die branden ook niet meer als de box van de stroom af is geweest die branden normaal wel. Dus netwerkkaart stuk??
Beros Geplaatst: 20 november 2006 Geplaatst: 20 november 2006 Hasjo, Probeer eens de box van de stroom af, dan de pijltjestoest naar boven ingedrukt houden, dan stroom er weer op. Laat vervolgens na ongeveer 30 seconden de pijltjestoets loslaten. Grtz, Adje aka Beros
Gast Geplaatst: 21 november 2006 Geplaatst: 21 november 2006 Probeer eens de box van de stroom af, dan de pijltjestoest naar boven ingedrukt houden, dan stroom er weer op. Laat vervolgens na ongeveer 30 seconden de pijltjestoets loslaten Bovenstaande geeft ook geen resultaat mijn. mijn router conf is wel goed anders zou mijn 500s en de 7000 ook problemen geven, en bij mijn zwager die een 7000 heeft doet hij het ook niet. mijn ip in de box staat als de verbinding er is op 10.0.0.195,als hij van de spanning af is geweest ook op 10.0.0.195 maar de ledjes branden niet. toch een boot probleem?? grt Monica
Gast Geplaatst: 21 november 2006 Geplaatst: 21 november 2006 [color:"blue"]Dighunter[/color] Citaat: Wanneer je met dreamup de box opstart met de nulmodemkabel ook aangesloten krijgt de Dreambox een IP-adres doorgegeven van de PC. Nonsens, rs232 serieel protocol is strikt point to point (1 zender, 1 ontvanger) en heeft nog nooit van TCP/IP en IP nummers gehoord. [color:"blue"]Monica[/color] Citaat: Ik sluit dreamup af en laat de box aan staan ik haal de nulmodem kabel er af en ik kan dan de box gewoon benaderen met dcc mijn netwerk werkt dan en blijft werken. Ten eerste : het is op z'n zachtst gezegd riskant om een 'levende' RS232 verbinding zo te verbreken. Het risico dat je een IC opblaast door kortsluiting is levensgroot. Een DB9 connector maakt heel gemakkelijk kortsluiting tussen een pinnetje van de ene kant en het huis aan de andere kant. Ten tweede : het is in dit geval wel leerzaam, het lijkt erop of de boot in deze situatie dusdanig is, dat het eth0 - de netwerkverbinding - interface is aangezet en niet later door het image is uitgezet. Als de lampjes blijven branden is de hardware (modem/router, kabel en ethernet interface in de box) waarschijnlijk in orde. [color:"blue"]Monica[/color] Citaat: Als ik kijk naar de ledjes op de eternetverbinding die branden ook niet meer als de box van de stroom af is geweest die branden normaal wel. Dus netwerkkaart stuk?? Dat valt dus wel mee, lijkt er meer op, dat de software (image-enigma) het ethernetinterface uit zet. Controleer eerst eens of dit echt het geval is (per image afhankelijk, maar ergens onder instellingen-communicatieinstellingen kom je de TCP/IP instellingen tegen en een plek om met een vinkje aan te geven of het netwerk aangezet (enable) moet worden. Als je daar toch bent... staan de andere instellingen - DHCP aan, en als je dat niet wilt gebruiken het IP nummer, subnetmask en de gateway/nameserver adressen er echt correct in? Wat je ook zou kunnen kontroleren is je modem/router configuratie (gokje, maar heel waarschijnlijk kom je daar door in Firefox of Internet Exploder http://10.0.0.1 in te tikken): meest onder het tabje DHCP (of LAN) zie je daar het adres gebied waaruit de router mag putten om een apparaat een IP nummer te geven. Sommige providers limiteren die dingen (softwarematig) zodat je er maar 4 apparaten met DHCP op aan kunt sluiten. Een laatste tip: zoek van alle apparaten op je locale netwerk het IP nummer op (en ook gelijk subnetmask - zou overal 255.255.255.0 moeten zijn-; de gateway - als mijn gokje klopte overal 10.0.0.1; en de DNS/nameserver - provider afhankelijk maar heel vaak werkt het modem/router annex gateway adres). Kies als IP nummer voor de onwillige box (met DHCP uitgezet) een getal tussen 0 en 255 voor het laatste byte, dus het vierde groepje, wat niet op de andere systemen (inclusief het modem/router IP en de gateway) voorkomt en zet dat in de box - oh ja, nul en 255 mag je niet gebruiken. NETWERK? Het lijkt net werk.... Groet, Skippy2
Markve Geplaatst: 24 november 2006 Geplaatst: 24 november 2006 Ik heb ook een tijdje gedacht dat mijn netwerk van mijn 5620 kaduuk was, na een bliksem inslag hier in de buurt. Echter bleek uiteindelijk 1 poort van mijn router niet meer te werken. Het is de moeite waard om hier even na te kijken. Of mischien is de kabel wel niet goed. Ik weet het, het is te simpel maar je weet maar nooit. Mark
Gast Geplaatst: 28 november 2006 Geplaatst: 28 november 2006 Ik ben al een eind verder,als ik de box nu van de spanning haal, en ik sluit alles weer aan dan start hij op maar ik heb geen netwerkverbinding, na een reboot gaat mijn netwerk ook aan en mijn netwerk werkt dus ik ga de goede kant op.Maar dat kleine probleem wat er nog is, weet iemand hier wat op? het lijkt mij ergens een instellings fout maar ik weet niet wat, elke sugestie is welkom. grt Monica
Gast Geplaatst: 28 november 2006 Geplaatst: 28 november 2006 Dit is een hardware bug die in diverse Dm5620 modellen zit. Dit verschijnsel treedt dus op zoals je zelf al aangaf wanneer de box geheel spanningsloos is geweest . Vanuit de sleepstand (standby) zul je dit probleem niet hebben. Dus de oplossing is gewoon de box met de afstandsbediening uitschakelen en niet met de schakelaar aan de achterzijde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen