Ga naar inhoud

[7025S] hoe weet mijn box de usalsinstellingen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een schotel met motoropstelling,waaraan ik een 7025 heb hangen,als ik een nieuwe 7025 instaleer en de functie usals activeer staan automatisch de lengtegraden ingevuld.

Nu had ik net een nieuwe 7020 geinstalleerd en deze had dat niet,nu vraag ik me af hoe weet die 7025 dat?

Via het netwerk?

Dit laatste merk ik ook met de pda,als ik online de navigator installeer is mijn thuisbestemming ook bekend.

Geplaatst:

Er zijn online systemen die je IP nummer naar een lokatie (en dus ook GPS lokatie) kunnen vertalen. Alleen werkt dat niet zo nauwkeurig omdat je internet provider (of zijn servers / gateway's whatever) niet bij jouw in de straat zit.

Wellicht dat de dreambox daar gebruik van maakt. Maar ikzelf vertrouw daar liever niet op, ik vul zelf m'n coordinaten wel in. Die haal in van deze website, nadat ik m'n plaatsnaam in heb gevuld. ( http://www.heavens-above.com/selecttown....fied&TZ=CET )

Geplaatst:

mijn schotel/motor staat op het absolute nulpunt,ik heb al vele malen de software vervangen van de 7025(dit jaar al iets van 10 upgrades)maar ik heb deze waardes nog niet ingesteld,alle satellieten worden probleemloos gevonden.

Ik vraag?vroeg me alleen af waar komt die info vandaan,maar zal wel via het netwerk komen.

De volgende upgrade koppel ik de netwerkverbinding los,dan weet ik het zeker.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen