Gast Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 Sinds ik de opnames op een nas opsla, is de opnamelijst bij een restart in de dreambox leeg. Deze is wel weer terug te krijgen via de recover functie via de webinterface maar ze zijn nu niet meer op datum gesorteerd, maar op kanaalnaam. Hoe is dit aan te passen?
Gast Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 Dat is vaak een probleem met een gemounte /hdd/movie. Enigma laad bij het opstarten de recordings.epl file in het geheugen. Als enigma dat nu eerder doet dan dat je disk gemount is dan is die file leeg. Ik doe mijn mounts nu voordat enigma start, om dat probleem te voorkomen. Op welke manier heb je je NAS gemount? CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 De dreambox is via cifs gemount, dus op de normale manier. En hoe mount je eerst voordat je enigma start, hij wordt automatisch gemount. Maar dat verklaart nog niet waarom de bestanden anders gesorteerd zijn.
Gast Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 Ik mount vanuit een init script (/var/etc/init), niet vanuit de enigma/webif settings. Ik ga er vanuit dat elke opname door enigma achteraan de bestaande file wordt geschreven, en dan staan ze automatisch op datum. Bij een rebuild wordt de directory ingelezen en daaruit opnieuw een recordings.epl file gegenereerd. Het zal dus afhangen van de manier waarop de directory wordt ingelezen, hoe de nieuwe file er uit komt te zien. CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 Inderdaad, voorheen maakte ik gebruik van een ingebouwde hard disk en had dit probleempje nog niet. Maar heb je een idee hoe ik dit kan aanpassen?
Gast Geplaatst: 1 december 2006 Geplaatst: 1 december 2006 Welk probleem, de lege file, of de foute sortering? Welke image gebruik je? CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 1 december 2006 Geplaatst: 1 december 2006 De foute sortering, vooral bij een volle lijst is dat lastig zoeken. Ik maak gebruik van PLI Flubber sequel.
Amstel76 Geplaatst: 3 december 2006 Geplaatst: 3 december 2006 Er zijn een aantal plugins te downloaden die de list alfabetisch kunnen recoveren. In Gemini te downloaden in het blue panel en ik geloof dat ze bij PLi ook bij de downloads staan. Movie list Bilder is zo'n plugin die dit kan en Recordings.epl Creator werkt ook aardig.
Gast Geplaatst: 3 december 2006 Geplaatst: 3 december 2006 Binnen het PLi team is er wat discussie geweest over allerlei opties rond de recordings.epl, inclusief sorteren. Staat dus op de 'feature' lijst, maar het gaat niet voor de komende versie zijn vrees ik... CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 3 december 2006 Geplaatst: 3 december 2006 Ik begrijp het, maar wat ik graag zou zien is het volgende: NED3-28_11_2006-08_12-De_wereld_van_K3.ts, zo ziet de bestandsnaam er nu uit, maar als deze zou beginnen met de datum en de tijd, dan wordt deze keurig op datum gesorteerd. Maar hoe pas ik dit aan?
Gast Geplaatst: 3 december 2006 Geplaatst: 3 december 2006 Dat zit voor zover ik weet in de image ingebakken... Bovendien, waar je goed rekening mee moet houden: je kijkt naar de inhoud van de recordings.epl file, niet naar de files op disk. Je zult zien dat als je bv van de move optie in die lijst gebruik maakt, dat je de volgorde kunt veranderen onafhankelijk van hoe het op schijf staan. Je moet dus een tool hebben om de recordings.epl te manupuleren. Amstel76 heeft er al een paar aangehaald. CU, WanWizard
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen