Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag een Dreambox 500s aangeschaft. Ik heb mijn Topfield 4000 even losgehaald. Het lijkt goed te gaan. Ik heb 1 coaxkabel aangesloten op de in ingang van de db. Vervolgens kan ik transponders op de diverse satellieten vinden en daarbij dus ook tv en radiozenders. Diegene die ik heb gezocht komen ook netjes onder de tv menuoptie te staan. Als ik vervolgens zenders wil zien gebeurt er niets. De melding Rotor draait naar bv 19,2 oost blijft in beeld.

Het rare is dat ik ik eerste instantie wel beeld heb gehad maar op het moment dat ik ga draaien met de schotel krijg ik op geen enkele satelliet beeld meer. Automatisch transponders zoeken gaat wel perfect. Ik snap er niets van. Wat doe ik fout?

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb vandaag een Dreambox 500s aangeschaft. Ik heb mijn Topfield 4000 even losgehaald. Het lijkt goed te gaan. Ik heb 1 coaxkabel aangesloten op de in ingang van de db. Vervolgens kan ik transponders op de diverse satellieten vinden en daarbij dus ook tv en radiozenders. Diegene die ik heb gezocht komen ook netjes onder de tv menuoptie te staan. Als ik vervolgens zenders wil zien gebeurt er niets. De melding Rotor draait naar bv 19,2 oost blijft in beeld.
Het rare is dat ik ik eerste instantie wel beeld heb gehad maar op het moment dat ik ga draaien met de schotel krijg ik op geen enkele satelliet beeld meer. Automatisch transponders zoeken gaat wel perfect. Ik snap er niets van. Wat doe ik fout?

Waarschijnlijk trekt je motor teveel stroom. De voeding van de 500 kan maar net 500 mA leveren. Probeer een 12 volt voeding van 2 A aan de dreambox aan te sluiten. Let wel op de polariteit!

Groeten,

Nick

Groeten,

Nick

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Geplaatst:
Citaat:

Waarschijnlijk trekt je motor teveel stroom. De voeding van de 500 kan maar net 500 mA leveren. Probeer een 12 volt voeding van 2 A aan de dreambox aan te sluiten. Let wel op de polariteit!

Groeten,

Nick

De voeding die tegenwoordig, en dat is toch al enkele maanden, bij een 500 wordt geleverd is een 1 Ampere voeding, en die zou een motor makkelijk moeten kunnen aansturen. Als je een 0.5 A voeding hebt is het een ouder model.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Kan iemand uitleggen waardoor ik wel automatisch transponders kan zoeken? Dan moet de rotor roch ook draaien zou je zeggen? Ik kan de voeding nu niet controleren want ik zit op mijn werk. Ik ga het vanavond meteen doen.

Geplaatst:

Je zult eerst meer info moeten geven, maak je gebruik van goto X/usals?

Of hoe heb je de rotorinstellingen staan in je Dreambox?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik maak gebruik van gotox. Dit staat aangevinkt. Met mijn Topfield werkte usals ook perfect. In heb bij de rotorinstellingen hetzelfde bij lengtegraad en breedtegraad ingevuld als bij de Topfield. Bij satellite configuration bij lnb config staat diseqc 1.2 aan.

Geplaatst:

Dan zou het moeten kunnen werken, maar de Dreambox eist wel een perfecte schotelafstelling. Waar andere ontvangers wél beeld geven, kan het signaal voor een Dreambox net te weining zijn en is een perfectere afstelling vaak noodzakelijk.

Ik denk dat je het daarin moet zoeken.

Wat je ook kunt doen is een beetje spelen met je lengte/breedtegraag instelling, deze eens een paar tiende varieren en kijken wat er dan gebeurt.

Mocht dit effect hebben is het een kwestie van afstelling.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Wat doet het vinkje bij LNB configuration increased voltage?

Weet iemand dit?

Ik denk niet dat het aan de afstelling van de schotel ligt namelijk. Ik heb namelijk wel beeld gehad op de astra en ook op de hotbird.Ik ga vanavond wel weer tobben ;-(

Geplaatst:

Je hoeft helemaal niks in te geven bij LNB settings, en ook niks veranderen.

Gewoon satellieten via rotor en bij rotorsettings je lengte/breedtegraad invullen, goto X aanvinken, meer niet.

Als je toch al hebt liggen spelen in de LNB settings doe dan eens een factory reset en begin overnieuw.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik ben erachter gekomen dat de lengte en breedtegraad niet goed staan ;-) ondanks dat de Topfield prima werkte ga ik ze in de db aanpassen aan de juiste waarde. Ik hoop dat dit de oplossing is. Alvast bedankt voor je info Henk en je hoort of het gelukt is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen