DBdrug Geplaatst: 15 december 2006 Geplaatst: 15 december 2006 Box liep van de week helemaal vast nadat ik op blauwe knop had gedrukt (draai met Pli Flubber Sequel). Nog niet eerder gehad. Had geen andere keus dan een harde reset dmv de 3 knoppen op de box in te drukken. Box reboote maar er kwam geen beeld. CCcam bleek niet te zijn opgestart zag ik vanaf telnet prompt met ps -au. CCcam vervolgens handmatig gestart en ja hoor, weer beeld! Maar waarom start CCam niet meer samen met Enigma? Opstartscript weg? Kan ook bij Softcam instellingen CCcam niet starten/herstarten. Kan scipt ook niet vinden. Hoort dit in /var/etc/plimgr/scripts/ te staan? Zie hier namelijk wel de scipts voor andere cams staan. Wie kan me hier ff bij helpen (scipt mailen?)? Verder geen problemen met box danwel PLi.
DBdrug Geplaatst: 16 december 2006 Auteur Geplaatst: 16 december 2006 Echt niemand??? Kan me toch niet voorstellen dat ik dit probleem als enige ooit heb gehad en dat niemand een idee heeft waar dit aan kan liggen. Alle suggesties zijn welkom!
mirakels Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 CCcam heeft geen script nodig voor plimgr. Het default script werkt goed met CCcam. Is je /var misschien vol waardoor bepaalde config files niet meer geod weggeschreven zijn? Is onder de blauwe knop je instelling dan wel goed? Kijk anders eens in /var/etc/plimgr/plimgr.conf en plaats die eventueel hier. Er zijn gevallen bekend waarbij de plimgr.conf corrupt is geraakt en de zaak daardoor niet meer werkt. (in de volgende PLi zal dat wat robuuster gemaakt worden). In dat geval 'start_enigma' killen, 'enigma' killen, de plimgr.conf weggooien en rebooten. Dan je plimgr config weer opnieuw maken met de blauwe knop. DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
pepper Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Heb hetzelfde vorige week gehad op een 500. Te snel met installeren ok gedrukt en niet gezien dat de cam niet geinstalleerd werd omdat de var vol was. Na onnodige ballast verwijderd was, kon cam probleemloss geinstalleerd worden. groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
DBdrug Geplaatst: 16 december 2006 Auteur Geplaatst: 16 december 2006 /var ziet niet vol, 38%... staat op usb-stick van 128 Mb... Misschien zit het probleem hier? Stick niet meer helemaal lekker? Ook swap-file (32 Mb) staat hierop. Inhoud plimgr.conf: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <plimgr_config> <emu>CCcam</emu> <cardserver></cardserver> </plimgr_config> Lijkt me niks mis mee, ziet er tenminste hetzelfde uit als op m'n DM500 en daarmee heb ik geen problemen! Heb CCcam ook al even verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maakt niet uit. Cam wil niet opstarten vanuit menu, alleen vanaf telnet prompt. Denk dat ik morgen maar eens fabrieksinstellingen herstellen kies, usb-stick even formateren en boel weer inrichten. Tenzij iemand de gouden tip heeft?!
mirakels Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 misschien CCcam een keer met software menu verwijderen en weer opnieuw installeren... DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
DBdrug Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Geplaatst: 17 december 2006 Schreef 'Heb CCcam ook al even verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maakt niet uit. ', had ik dus al gedaan mirakels...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen