Ga naar inhoud

[500S] na settingsupload alle kanalen door elkaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een raar iets zelf heb ik een oude 500 geen alps als ik via blauw een nieuwe kanalenlijst laad krijg ik hem ook en vraagt de dm op het eind voor een nieuw bouqet geen probleem (flubber en gbox)

twee kennissen ook 500 maar dan alps een met diamont (newcamb) en andere met flubber(cccam) als zij een nieuwe lijst laden met blauw werkt het anders kanalen staan door elkaar heen en er word ook niet gevraagd om een nieuw bouqet,is het met de alps zo dat je eerst het bouqet moet wissen en dan de lijst moet laden.

gr.Vmax145

gr.Vmax

Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1

Geplaatst:

nee hij geeft wel aan dat het succesvol was ,en dan springt ie op een kanaal. gr.Vmax

gr.Vmax

Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1

Geplaatst:

Na 't laden van een settingslijst (als je daarna helemaal uit 't menu gaat) moet je altijd de melding krijgen dat Enigma opnieuw gaat opstarten. Als dat niet gebeurt, zit er daar iets fout.

Geplaatst:

dat denk ik ook maar wat me opvalt is dat het beide alps tuners zijn en de eene is gelijk aan die van mij (flubber).gr.Vmax145

gr.Vmax

Geplaatst:

Welke kanalen lijst probeer je er in te zetten ? en doe je dit direct na geflashed te hebben ?

Geplaatst:

maakt niet uit welke lijst,en nee niet na een flash maar gewoon download. Vmax145

gr.Vmax

Geplaatst:

is er niemand met een 500(alps) met een pli erin die een settingslijst via blauwe knop ophaalt met hetzelfde probleem???.gr. Vmax145

gr.Vmax

Geplaatst:

Volgens mij ligt 't niet aan de Alps tuner. En na een weekje klooien op de Dreambox, is de software op twee Dreamboxen nooit hetzelfde. Wat belangrijk is, is dat Enigma gaat rebooten na 't downloaden van een kanalenlijst. Als dat niet gebeurt dan gaat 't fout.

Geplaatst:

maar dan wordt het waarom rebooten ze niet na het downloaden. gr. Vmax145

gr.Vmax

Geplaatst:
Citaat:
maar dan wordt het waarom rebooten ze niet na het downloaden. gr. Vmax145

Gewoon meteen vanuit de downloads onder de blauwe knop he? Je moet dan toch echt 't scherm krijgen zoals in de bijlage zit. Als dat niet zo is dan weet ik 't effe niet. Te veel geklooid ofzo?

post-14237-1318258951,4484_thumb.png

Geplaatst:

teveel geklooid is het niet images zijn er ingezet op goede manier de ene draait een jaar andere 4 dagen, mensen komen zelf niet in de box, het viel me nu op dat ze beide hetzelfde probleem hebben.

wat je in de bijlage hebt krijg ik wel (geen alps) maar zij niet ,daarom kwam ik met deze vraag of andere het misschien ook kennen.gr. Vmax145

gr.Vmax

Geplaatst:

Dan is er toch iets fout gegaan. Die melding moet je altijd krijgen als je echt vanuit 't PLi menu downloadt. Er wordt dan een file /tmp/reloadUserBouquest (zoiets dergelijks aangemaakt) vlak nadat de kanalenlijst geinstalleerd is. Als dat niet 't geval is dan zou je geheugen wel 'ns vol zitten (want /tmp zit eigenlijk in 't geheugen en niet in de flash ofzo). Misschien draaien er zware cams die al 't geheugen opvreten.

Hoe dan ook... als je handmatig Enigma laat rebooten via 't shutdown menu (bovenste keuze) dan moet je een nieuwe zenderlijst krijgen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen