Ga naar inhoud

[7000S] Dreambox met HD en CF probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Dreambox7000S met 160G HD en een originele 1.9 DMM image in Flash. Systeem werkte goed met een Gemini3.20 op een USB. Ik wil een nieuwe Gemini3.30 op een CF card laten draaien (DANE-ELEC 256Mb Xs, "Compatible met True-IDE mode"). Zo als ik op de forum "I-have-a-dreambox" (http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=13403&hilight=cf+hdd) las - haal ik de jumper van mijn HD af en maakte ik hem "slave". Dan formatteer ik de CF card (alsook USB en HD !!) en plaats ik de "init" script uit de bijlage van dat bericht in /var/etc . Na rebooten van Dreambox krijg ik USB en CF goed en ook juist (!!) gemounted en HD niet!?!! na uittrekken van CF card en weer rebooten krijg ik HD wel goed en juist gemounted. Kan iemand me vertellen wat ik fout doe en hoe kan ik het Systeem (met HD, CF, USB) weer operationeel krijgen. Ik wil de Dreambox met originele 1.9 in de flash draaien met een optionele image op CF card en een HD alleen voor opslag van opnames gebruiken.

Al vast bedankt voor advies.

Geplaatst:

Gewoon je hd als master laten staan. Heb het hier ook zo werkend. Met flash wizzard pro een alternatief image op de cf schrijven. Ik denk dat je te moeilijk doet.

Patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Geplaatst:
Citaat:
Gewoon je hd als master laten staan. Heb het hier ook zo werkend. Met flash wizzard pro een alternatief image op de cf schrijven. Ik denk dat je te moeilijk doet.

Je ziet één ding over het hoofd: Luckrus heeft een 7000, jij een 7020.
Bij de 7020 is het inderdaad simpel, en daar doet ook ieder type cflash het.
Bij de 7000 moet de hdd als slave, en heb je een TrueIDE kaartje nodig.
Tot nog toe kende ik alleen de snelle (40x of hoger) Lexar en Traxdata die dit goed doen.

Greetz, Lion.
Geplaatst:

Je hebt gelijk! ik heb een 7020. Maar ik heb het op de 7000 ook aan de gang gehad. Heb ik trouwens via dit board voor elkaar gekregen. Dus even de zoek functie gebruiken.

patje

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen