Ga naar inhoud

[7000] Motor stopt en is niet meer te draaien, gaarne tips

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Oost limit per abuis ingesteld?

Dat denk ik niet thomas,waar zie ik dat?nooit eerder last van gehad namelijk!

Geplaatst:

hallo

misschien heb jij het zelfde probleem als wat ik ook had met de rotor.

bij mij is namelijk precies hetzelfde gebeurd, eerst lopen en dan stil gaan staan en niets doet het meer.

als je garantie heb breng hem terug en vraag om een nieuwe, als je hem zelf wilt

repareren moet je hem los halen daarna het motortje los solderen en even een spanning op de twee polen zetten van boven de 12v ik doe dit met 15v of 20v

gelijkstroom dan branden je koolborstels schoon en dan doet ie het weer voor een tijd.

bij mij werkte deze handeling goed maar na een maand of 6 begint de ellende weer

dus beter ruilen

mvg johan

Geplaatst:

Limit instellingen vind je bij onder de blauwe knop als je bij die Goto xx instelling bent.

Geplaatst:
Citaat:
Limit instellingen vind je bij onder de blauwe knop als je bij die Goto xx instelling bent.

en wat is de juiste limit die daarin moet staan?dankje
gr
Geplaatst:

Ik weet niet of het je kan helpen maar ik heb zo een motor met een ingebouwde Diseqc switch.

Ik heb het eens ondervonden dat na zappen de motor stopte en gedaan. Dit was met een sunny tuner.

Ik had op een bepaalde sat vergeten de instelling op usals te zetten en toen gebeurde dit ook.

Hij schakelde naar uitgang B en geen beweging meer in te krijgen.

Dan moest ik de kabel van mijn lnb op uitgang B vijzen en in konfig terug schakelen.

Zeer raar want als je instelde dat je een usals gebruikt veronderstel ik dat de tuner alle sats via usals gebruikte.

Dus misschien dat er ergens één bepaalde sat in je lijst staat geconfigureerd op iets anders.

En dat hij daardoor stop.

Misschien hebben jullie een slechte zenderlijst of zoiets?

Dreambox 500s-7025-8000hd

Geplaatst:

De zenderlijst is goed...

ik denk aan of een defecte rotor.. of een te lage spanning gezien de kabellengte van 35 meter.

Ik was benieuwd naar de symptomen van teveel spanningsval, heeft iemand daar ervaring mee?

Arnold

Geplaatst:

En die ander motor werk perfect met die kabel van 35m ?

Nog iets heel dom maar veel vergeten het is uw kabel of tuner geaard !!!

Dit help uw tuner om een propere nul te hebben.

Ik heb daar zeer goede bevindingen mee wel in verband met het beeld maar toch eens proberen indien dit niet is gedaan.

Kan misschien ook helpen met de spanningsval.

Geplaatst:

voor de test rotor gebruikte ik een kabel van enkele meters.

ivm aardlussen heb ik de dreambox niet geaard. volgens mij is de nul en de aarde hier in noordnederland gelijk....

Geplaatst:

ja ok zeg niet dat het de oplossing is maar als je de coax of dream aard mag je er zeker van zijn dat dit 0 volt is. (indien je niet aard kan het vb 2volt zijn)

Even bij vertelen zoek maar eens in de handleiding staat er in moet geaard worden.

Ik was ook reeds jaren bezig zonder aarding en vele haden reeds gezegd niet nodig.

Nu heb ik het gewoon gedaan om eens te kijken en het verschil was zichtbaar in het beeld!!

Indien je aardlussen heb en er blijf vb. 2volt in de coax dan weet je ook dat uw rotor of lnb niet zijn gewenste voltage krijgt.

En lage voltage+lange kabel kan nooit goed zijn.

Ik hoop dat je het vind.

Geplaatst:

Je kan die oost- en west limit instellen om de voorkomen dat de schotel te ver draait, tegen een muur of zo.

Een tip van iemand in een ander draadje was om problemen te voorkomen die limits maar helemaal niet in te stellen en "limits verwijderen" te kiezen. (De schotel draaide niet verder omdat er zo'n limit ingesteld stond.)

Geplaatst:
Citaat:
Je kan die oost- en west limit instellen om de voorkomen dat de schotel te ver draait, tegen een muur of zo.
Een tip van iemand in een ander draadje was om problemen te voorkomen die limits maar helemaal niet in te stellen en "limits verwijderen" te kiezen. (De schotel draaide niet verder omdat er zo'n limit ingesteld stond.)

Hi thomas,bij de motoinstl. staat Longitude 5.200 East
Latitude 52.00 North
is dat de limit die je bedoelde?deze gegevens staan er al jaren in,ik heb ze nooit geweizigd.
gr
Geplaatst:

@ Sinbad,

Nee, dat zijn de instellingen voor het 0-punt, zodat de motor weet wat voor jouw woonplaats exact Zuid is. Dat lijkt me in jou geval wel OK.

Als je in dat menu de blauwe knop indrukt (ik dacht 2 x) kom je in een volgend menu, waar die limit-instellingen gekozen kunnen worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen