masterlee Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ik ben al weken bezig om mijn PC Harddisk te laten fungeren als DE harde schijf van mijn dm7025 maar ik ben er nog steeds niet aan uit. Ik hoop dat iemand mij echt kan helpen, want ik heb alle links en how to guides nu al x keer gelezen maar ik loop telkens op hetzelfde vast. Huidige situatie: Ik kan via mediaplayer mijn mp3's afspelen en met pic-viewer mijn afbeeldingen zien die allemaal staan opgeslagen op mijn PC harde schijf. Ik kan helaas alleen niets opnemen op de PC harde schijf en als ik een paar seconden opneem(als test), bewaart ie het in het geheugen van de DM7025 die na 30 seconde film al volzit natuurlijk. Hier zijn wat gegevens: -DM7025 via netgear router(firewall disabled)op het thuis LAN netwerk. -In de PC folder C:\hdd\movie gemaakt en in de DM7025 hetzelfde aangemaakt -Via automount editor van GEMINI 2.0 CIFS geselecteerd en share aangegeven(hdd en heb al vele malen de "/"weggelaten en dan OK gedrukt nav de thread van eeffie hier, maar mocht niet baten) Dus nogmaals ik heb geen ingebouwde HD maar wil via de PC dmv router en netwerk de PC HD gebruiken om mijn opnames te kunnen bewaren. Foto's en muziek ziet hij gek genoeg wel via de automount folder. Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
albertmol Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Bij de gedeelde netwerkmap C:\hdd\movie moet ook aangevinkt staan dat netwerkgebruikers de bestanden mogen wijzigen, anders kan de 7025 alleen de bestanden lezen, zoals je zegt, en niet wegschrijven (opnemen). En zet de firewall op de pc ook eens uit. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Gast Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 ook automount.conf aangepast? Kijk maar eens hier: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1284716 alleen de 1 na laatset post is van belang!
masterlee Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Geplaatst: 2 januari 2007 Citaat: Bij de gedeelde netwerkmap C:\hdd\movie moet ook aangevinkt staan dat netwerkgebruikers de bestanden mogen wijzigen, anders kan de 7025 alleen de bestanden lezen, zoals je zegt, en niet wegschrijven (opnemen). En zet de firewall op de pc ook eens uit. En hoe doe ik dat precies? De firewall heb ik echt overal uitstaan. Maar over de netwerkgebruikers etc.. Als ik alleen lezen weghaal bij de map c:\hdd dan kan ik op toepassen klikken en sluiten, maar open ik de map dan staat alleen lezen weer aangevinkt. Is er misschien een dos commando die dit makkelijker maakt? Want wellicht denk ik dat ik via machtigingen alle rechten heb toegekend, maar dat deze in realiteit niet geauthoriseerd zijn. Alvast bedankt Masterlee Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
masterlee Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Geplaatst: 2 januari 2007 x_paulus HET WERKT!!!! Bedankt voor de tip!! Dit heeft me vele nachten bezig gehouden. ! Wat hebben die telnet commando's eigenlijk gedaan? Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen