arnoldg Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 hey ik heb sinds vanmiddag dat mijn hardeschijf niet meer werkt, als ik via het setup menu kijk, dan wordt de hd wel gezien. maar er staat nu bij status. Niet geinitialiseerd - voor gebruik eerst formatteren! nu heb ik dat formateren al herhaaldelijk geprobeerd, zowel via de setup zelf als via dcc, maar geen van bijde helpt. wat is er aan de hand ? het gaat hier om een seagate ST3120022A een 120 Gb hd ingesteld als master. heb ook al een andere image geprobeerd maar dat helpt ook niet.
kritjuu Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Ik heb nu hetzelfde probleem met eebn Maxtor in een 7020 box. Heeft altijd gewerkt. Maar nu niets meer. Image (Pli Flubber) opnieuw geflashed en probreer harddisk opnieuw te formateren. Lukt niet. Hij komt steeds met de melding terug: Niet geinitialiseerd. Voor gebruik eerst formateren. Ik ben ten einde raad. Wie helpt. p.s. de harddisk werkt gewoon in de pc, is dus niet kapot.
mlsn Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 ik heb dit ook een tijdje geleden gehad. met flashwizzard en een andere image (pli) heb ik de schijf geformatteerd. DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.
Henksat Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Het is een bekend probleem geweest dat in o.a. PLi Flubber het formateren niet goed gaat, hier hadden meerdere images last van. Dit is al meerdere keren gemeld dus de zoekfunctie had hier uitkomst kunnen bieden. Even een actuele/nieuwe image erop en formateren lukt wel. Kijk wel of ná de format de map movie wordt gemaakt, anders dit even zelf doen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Macaco Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Bij mij (dm7000) was het zo dat in Garnet stond dat de schijf wel geïnitialiseerd was, maar een onbekend bestandssysteem had. Flubber er weer opgezet en: geen probleem. Toen even een controle van de harde schijf met telnet: e2fsck /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 fix errors: yes Garnet er weer op en alles was oké. (ik had dit met de CF én de HDD)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen