Ga naar inhoud

[500S] CCcam werkt alleen na handmatige start via laptop (telnet)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een week geklungel met CCcam 1.4.0 ,ben ik tot de ontdekking gekomen dat de box enkel draait als die aan de laptop hangt.

Als ik in telnet in typ CCcam -dv dan springt er meteen beeld op de box, alles lijkt ook te werken. In rood kan ik zien wat er zoal gebeurt.

Zodra ik de FTP verbinding verbreek bevriest het lopende scherm, en alle andere zijn weer zwart.

Ik vraag me af of iemand weet waar dat aan ligt, waarschijnlijk ergens toch een instelling niet goed ?

Ik heb de Dream 500 s, en de box hangt via cross over aangesloten op de laptop.

Alvast bedankt, alle tips zijn welkom.

Butske

Geplaatst:

Dat is logisch. Je start CCcam handmatig op vanaf je laptop en daarna verbreek je de telnet verbinding en zal alles wat vanuit telnet gestart is ook stoppen.

Wil je 'em gewoon werkend krijgen dan typ je "CCcam" met niks er achter.

Geplaatst:

of je start CCcam met de optie "CCcam &" hierna krijg je je prompt weer terug.

via "ps -ef | grep CCcam" kan je dan zien dat de CCcam procces inderdaad draait.

Geplaatst:

Of ps ax|grep CCcam, of bv killall CCcam om CCcam dwingen te stoppen. M.a.w. google eens op linux commando`s, dan gaat er een wereld voor je open op dreambox gebied.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Geplaatst:

En nog mooier: je hoeft natuurlijk CCcam niet vanaf de laptop op te starten. In alle images kan dat gewoon met de afstandsbediening en in PLi kun je ook wel truken uithalen om ook nog met bepaalde opties en logging te starten (da's dan wel gevorderd, en ik heb 't niet eerder gedaan).

In CCcam PPanel of webif kun je ook nog 'ns de meeste info zien en is de logging ook niet echt meer nodig.

Geplaatst:

je kan ook dit doen om te zien hoe je inlog

/var/bin/CCcam.x86 -d -v -q > niet naar var/bin kijken ligt er aan waar je hem geplaatst heb suc 6

groette satpiet

Geplaatst:

Ik wil hier even op inhaken,

Als ik CCcam met de ab stop, wil CCcam niet stoppen. Dus blauw, ik kies geen bij standaard softcam, groen.

Nu heb ik een ppanel gemaakt met een killall CCcam. Nu stopt CCcam uiteraard wel maar is toch en noodoplossing. Graag wil ik in het schermpje wat in het ppanel naar voren komt de uitvoer zijn zoals dit met telnet te zien is. Welk commando moet ik nu gebruiken of toevoegen?

Patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Geplaatst:

Bedankt allemaal.

Mijn 500 s draait, en dat is al heel wat. Alleen de audio is wat zacht ten opzichte van het normale TV geluid, maar dat gaat goed via de optische uitgang van de box. Van linux weet ik inderdaad helemaal niets, en ben dan ook weken bezig geweest met lezen op diverse sites, en het verzamelen van allerlij software. Na dagen met cam3 had ik de moet al bijna opgegeven tot ik toevallig een PDF vond met uitleg over CCcam. Zo kwam ik er ook achter dat ik niet de telnet van DCC maar van windows moest gebruiken.

De linux commando s stonden daar ook in, anders was het me nooit gelukt. Voorlopig blijf ik er maar even vanaf, en ga ik eerst maar eens op zoek naar wat linux kennis op Google.

Butske.

Geplaatst:
Citaat:
patje welke commando bedoel je ??
Satpiet,

Als ik in telnet inklop killall CCcam stopt CCcam en zie ik een aantal processen voorbij komen die worden gestopt in het telnet venster. Nu heb ik dit in een ppanel verwerkt alleen nu zie ik niet welke processen worden gestopt. Het ppanel eindigt met een leeg scherm. Echter is CCcam wel gestopt.
Ik wil graag net als in het telnet venster zien wat er gebeurd. Kan dit met een extensie in het commando?

patje.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Satpiet,

Als ik in telnet inklop killall CCcam stopt CCcam en zie ik een aantal processen voorbij komen die worden gestopt in het telnet venster. Nu heb ik dit in een ppanel verwerkt alleen nu zie ik niet welke processen worden gestopt. Het ppanel eindigt met een leeg scherm. Echter is CCcam wel gestopt.
Ik wil graag net als in het telnet venster zien wat er gebeurd. Kan dit met een extensie in het commando?

patje.

Plaats 't PPanel hier maar of stuur 't maar naar me op. Ik zal er eens naar kijken.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Satpiet,

patje.

Plaats 't PPanel hier maar of stuur 't maar naar me op. Ik zal er eens naar kijken.

Ik heb dit in een ppanel gezet;
<execute name="CCcam stoppen" target="killall CCcam" confirmation="Wil je CCcam stoppen?" helptext="CCcam stoppen!"/>

Nu wil ik in het schermpje wat tevoorschijn komt de uitvoer zijn. Is dit mogelijk? (linux beginner ;-)

Alvast bedankt, patje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen