djpetit Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Ik ben op dit moment bezig met Tuxmail. Daarnaast heb ik exchange draaien. Is de configuratie van Tuxmail icm Exchange ook mogelijk ? Ik heb nu de instellingen in tuxmail zo ingesteld dat hij via exchange de mail moet ophalen echter krijg ik via telnet nu de foutmelding: [color:"red"] [/color] TuxMailD <Account 0 skipped>" Wie heeft tips cq suggesties ? mvgr, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
robbieuutgrunn Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Post anders eens je config... Wat heb je hier precies ingevuld/ingesteld? greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
rai Geplaatst: 11 januari 2007 Geplaatst: 11 januari 2007 Denk dat je in Exchange dan wel even de POP3 aan moet zetten. ALleen standaard exchange zal niet lukken.
djpetit Geplaatst: 11 januari 2007 Auteur Geplaatst: 11 januari 2007 Dit is de config file (ik heb wel effe de passwoorden verwijderd !) STARTDELAY=30 INTERVALL=15 LOGGING=Y LOGMODE=S SAVEDB=Y AUDIO=Y VIDEO=1 LCD=Y OSD=G SKIN=1 TYPEFLAG=1 CONFIGCODE= ADMIN=Y MAILCACHE=5 MAILDIR=/tmp/ SECURITY= WEBPORT=80 WEBUSER= WEBPASS= NAME0=jeroen@venus.speedlinq.nl POP30=192.168.1.10 IMAP0= USER0=Jeroen Klein PASS0= SMTP0=192.168.1.10 FROM0= CODE0= AUTH0=0 SUSER0= SPASS0= INBOX0= Alvast bedankt voor het bekijken ! djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
djpetit Geplaatst: 14 januari 2007 Auteur Geplaatst: 14 januari 2007 Niemand een idee ?? Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
robbieuutgrunn Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Ik neem aan dat je op de Exchange server logging aan hebt staan. Je zou anders eens in de mail_log o.i.d moeten kijken wat hier precies verkeerd gaat. Als tuxmail mail probeerd op te halen, zou je dit hiet zeker terug moeten zien. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Digger Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Citaat: Niemand een idee ?? Je username klopt sowieso niet, er kunnen geen spaties inzitten.
MofD Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Zoals je in de cofig kan lezen ondersteunt tuxmail IMAP of POP3. Wanneer jouw exchange server deze heeft draaien (volgens mij niet standaard) dan zou het kunnen werken. Moet AUTH0=0 niet op 1 staan? “Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”
Gast Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Kijk maar eens of onder services in windows de pop3 connector van exchange gestart is en probeer ook maar eens een telnet naar poort 110 om te controleren of de pop3 connector reageerd. Voer het volgende op de command line uit van je PC: telnet <exchange server ip> 110 <Enter> user <gebruikersnaam> <Enter> pass <wachtwoord> <Enter> Als je bent aangemeld kun je met "list" alle email id zien staan. Met "quit" kun je er weer uit. Als je niet kunt aanmelden dan heb je een probleem met je Exchange configuratie.
MofD Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 nou ja, probleem is ook een groot woord. Pop3 connector staat niet standaard geactiveerd toch? “Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”
Gast Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 @MofD Klopt. De pop3 service moet je met de hand starten of op automatisch zetten. Sinds Exchange 2003. Standart is de service disabled.
djpetit Geplaatst: 14 januari 2007 Auteur Geplaatst: 14 januari 2007 Citaat: Kijk maar eens of onder services in windows de pop3 connector van exchange gestart is en probeer ook maar eens een telnet naar poort 110 om te controleren of de pop3 connector reageerd. Voer het volgende op de command line uit van je PC: telnet <exchange server ip> 110 <Enter> user <gebruikersnaam> <Enter> pass <wachtwoord> <Enter> Als je bent aangemeld kun je met "list" alle email id zien staan. Met "quit" kun je er weer uit. Als je niet kunt aanmelden dan heb je een probleem met je Exchange configuratie. Pop3 stond inderdaad uit. Die heb ik nu aangezet ! Echter heb ik nu het probleem met de spatie tussen mijn voor en achternaam ....kan er geen spatie tussen ? Ik kan natuurlijk wel weer andere namen aanmaken, echter heb ik daar nu nog niet zo'n behoefte aan ! alvast bedankt voor de reacties djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
Gast Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 De enigste manier om dat op te lossen is door een UPN (user principal name) in de Active directory aan te leggen ( http://support.microsoft.com/kb/243629 )en deze te gebruiken voor de aanmelding. Je kunt dan als gebruikersnaam gebruiken email@domein.nl. Ik denk alleen dat het geen toegevoegde waarde voor dit forum heeft om uit te leggen hoe je in de AD een UPN aan moet leggen en de exchange moet configureren. http://www.msexchange.org hier kun je meer info vinden over exchange.
MofD Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 het probleem zal eerder onstaan in tuxmail denk ik. Waarschijnijk kan die de cfg file al niet goed uitlezen. Volgens mij heb je in je configuratie van exchange ook een naam staan zonder spaties hoor!? “Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen