Ga naar inhoud

[500S] is de combinatie Exchange en Tuxmail mogelijk ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op dit moment bezig met Tuxmail. Daarnaast heb ik exchange draaien. Is de configuratie van Tuxmail icm Exchange ook mogelijk ? Ik heb nu de instellingen in tuxmail zo ingesteld dat hij via exchange de mail moet ophalen echter krijg ik via telnet nu de foutmelding: [color:"red"] [/color] TuxMailD <Account 0 skipped>"

Wie heeft tips cq suggesties ?

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

Dit is de config file (ik heb wel effe de passwoorden verwijderd !)

STARTDELAY=30

INTERVALL=15

LOGGING=Y

LOGMODE=S

SAVEDB=Y

AUDIO=Y

VIDEO=1

LCD=Y

OSD=G

SKIN=1

TYPEFLAG=1

CONFIGCODE=

ADMIN=Y

MAILCACHE=5

MAILDIR=/tmp/

SECURITY=

WEBPORT=80

WEBUSER=

WEBPASS=

NAME0=jeroen@venus.speedlinq.nl

POP30=192.168.1.10

IMAP0=

USER0=Jeroen Klein

PASS0=

SMTP0=192.168.1.10

FROM0=

CODE0=

AUTH0=0

SUSER0=

SPASS0=

INBOX0=

Alvast bedankt voor het bekijken !

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

Niemand een idee ??

Geplaatst:

Ik neem aan dat je op de Exchange server logging aan hebt staan. Je zou anders eens in de mail_log o.i.d moeten kijken wat hier precies verkeerd gaat. Als tuxmail mail probeerd op te halen, zou je dit hiet zeker terug moeten zien.

greetz...

As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons.

500 + 7000 + 7020 = a lot of fun

Geplaatst:

Zoals je in de cofig kan lezen ondersteunt tuxmail IMAP of POP3. Wanneer jouw exchange server deze heeft draaien (volgens mij niet standaard) dan zou het kunnen werken.

Moet AUTH0=0 niet op 1 staan?

“Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”

Geplaatst:

Kijk maar eens of onder services in windows de pop3 connector van exchange gestart is en probeer ook maar eens een telnet naar poort 110 om te controleren of de pop3 connector reageerd.

Voer het volgende op de command line uit van je PC:

telnet <exchange server ip> 110 <Enter>

user <gebruikersnaam> <Enter>

pass <wachtwoord> <Enter>

Als je bent aangemeld kun je met "list" alle email id zien staan.

Met "quit" kun je er weer uit.

Als je niet kunt aanmelden dan heb je een probleem met je Exchange configuratie.

Geplaatst:

@MofD

Klopt. De pop3 service moet je met de hand starten of op automatisch zetten. Sinds Exchange 2003. Standart is de service disabled.

Geplaatst:
Citaat:
Kijk maar eens of onder services in windows de pop3 connector van exchange gestart is en probeer ook maar eens een telnet naar poort 110 om te controleren of de pop3 connector reageerd.

Voer het volgende op de command line uit van je PC:

telnet <exchange server ip> 110 <Enter>
user <gebruikersnaam> <Enter>
pass <wachtwoord> <Enter>

Als je bent aangemeld kun je met "list" alle email id zien staan.

Met "quit" kun je er weer uit.

Als je niet kunt aanmelden dan heb je een probleem met je Exchange configuratie.

Pop3 stond inderdaad uit. Die heb ik nu aangezet !
Echter heb ik nu het probleem met de spatie tussen mijn voor en achternaam ....kan er geen spatie tussen ? Ik kan natuurlijk wel weer andere namen aanmaken, echter heb ik daar nu nog niet zo'n behoefte aan !

alvast bedankt voor de reacties
djpetit

Geplaatst:

De enigste manier om dat op te lossen is door een UPN (user principal name) in de Active directory aan te leggen ( http://support.microsoft.com/kb/243629 )en deze te gebruiken voor de aanmelding. Je kunt dan als gebruikersnaam gebruiken email@domein.nl.

Ik denk alleen dat het geen toegevoegde waarde voor dit forum heeft om uit te leggen hoe je in de AD een UPN aan moet leggen en de exchange moet configureren. http://www.msexchange.org hier kun je meer info vinden over exchange.

Geplaatst:

het probleem zal eerder onstaan in tuxmail denk ik. Waarschijnijk kan die de cfg file al niet goed uitlezen.

Volgens mij heb je in je configuratie van exchange ook een naam staan zonder spaties hoor!?

“Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen