Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Ik ben druk bezig m'n 7025 in bedrijf te nemen. Alles werkt prima, op de astra op 19 graden. Waar ik nu geen zak van snap: Hoe voeg ik nu satelieten toe? Als ik 'm op "rotor" configureer (USUALS is goed ingesteld, want hij draait en ziet ze wel) maar een automatische scan levert niks geen zenders op. Kan ik ook ergens een settingslijst vandaan halen (liefst draaibaar en NL georienteerd) en hoe zet ik die erin? Waar staat dit soort informatie trouwens? Want ik ben vast niet de eerste met dit soort elementaire vragen (database al geprobeerd).
netdata Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Hoe heb je je schotel afgesteld. DISEqC rotor op 0 granden gezet en sirius afgestemt? Vervolgens bij tuner1 een simple - rotor en je cordinaten in gegeven? Want werkt bij mij perfect
Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Pure software vraag, de rotor zelf doet het prima, en ik kan hem ook naar Astra2 laten draaien enzo, en hij lockt ook netjes. Ik snap alleen de user interface niet. Rotor zit op tuner A en tuner B kijkt "mee" (twin LNB op een draaibare schotel), heb ik zo ingesteld ook. Beide tuners ontvangen ook goed.
Ron Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Allereerst is het handig om te weten of je usals gebruikt. Gebruik je usals, stel je LNB 1 (bij welke satelliet dan ook) in op USALS en voor je de graden in. Klaar. Gebruik je de reeds voorgeprogrammeerde posities in je motor of vbox, dien je te weten welke postie bij welke satelliet hoort. Daarna kun je in de satelliet instellingen (die hele lijst) met links en rechts de satelliet kiezen, welk LNB gebruikt wordt (in het geval van een rotor allemaal LNB-1) en kun je verder onderaan per satelliet een positienummer invullen. Klaar. Heb je geen posities in de motor staan, wordt het allemaal iets lastiger. Dan moet je met de positioner setup per satelliet een juiste frequentie kiezen met behulp van "Tune" de satelliet eerst zoeken. De userinterface is een beetje lastig, maar snap je de werking eenmaal, is het gesneden koek! Ik heb van mijn VBOX (die mijn channel master aanstuurt) alle posities ingesteld en genoteerd staan, dus als ik een nieuwe image plaats, vul ik gewoon de positienummers per satelliet even snel in het menu in en ben met 5 min klaar. Een goede draaibare lijst vind je hier: Joske of hier: Pet123 en die zet je er in met Dreamset. Ron
Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Ik gebruik usuals. Op de topfield hoefde ik alleen maar mijn positie in de wereld in te vullen, die heb ik overgenomen in de droomdoos. De joske settings heb ik nu geupload naar de dreambox (hoop ik). Dus over een paar minuten weet ik meer. 1000x dank alvast...
Ron Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Met USALS heb ik helaas geen ervaring, maar als je het correct invult zou het ook moeten werken. Ron
spongebob Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 inderdaad ZOU. Met mijn usuals kan ik probleemloos draaien naar thor1, sirius5, hotbird13, astra19 en astra28, maar alle andere satellieten, vindt deze dreambox7025 jammergenoeg niet. Manueel lukt het dan weer wel, maar ik kan de satpositie niet vastzetten (misschien lukt het nu wel met bovenstaande info van Toxiq). De rotor staat nochthans goed uitgericht en ook mijn positie in de wereld staat goed. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Na het laden van de Joske lijst heb ik naar de BBC gezapt, en dat ging goed. Terug naar NED1 lukt niet - dan krijg ik "Afstemmen mislukt" in beeld, en hij draait dus niet (of niet goed?) En toen crashte de box... Blauw scherm... Tot zover lijkt hij alleen naar astra2 (28 graden) te willen draaien, en dat was het wel...
Gast Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Klassiekertje... Na het aansluiten van de topfield kwam ik erachter dat die ook niet meer kon draaien. Bleek uiteindelijk een los contact van de LNB draad te zijn (iets te vaak los en vast gedraaid...), dus vermoedelijk is het opgelost nu...
Bacuba Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Na een firmware upgrade en het plaatsen van een van de bekende settingslijsen met dreambox-edit stel ik het in zoals in de bijlage aangegeven. Let wel ik gebruik versie 2.0 van Gemini en 2.1 van dreambox-edit. Bij de menu-optie "tools" in dreambox edit wel een switch doen van versie 2 naar 3. De lengte en breedtegraad geldt voor Den Haag.
Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Niet opgelost dus, maar blijkbaar stom toeval. Hij is een keertje terug gegaan, maar dat was een uitzondering ofzo. Hij draait wel naar 28 graden, maar terug niet. Ik moet iets bijzonders doen om hem terug te laten gaan... De rotor sturen via de setup menus werkt ook niet. Waar kan dat nou weer aan liggen?
Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Het lijkt erop dat "uitzetten" de goede incantatie is. Na een deep standby draait hij weer een keertje terug...
Gast Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 Zojuis met Enigma2.2 geprobeerd maar de rotor werkt nog steeds niet.
Fried Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 Ik had de gemini 2.0 erop staan en had geen problemen met draaien nu heb ik de gemini 2.10 erop staan en heb niks anders dan problemen met het draaien van de rotor,heb al eens terug versie 2.0 erop gegooid en die werkt wel perfect,denk dat er een bug de 2.10 zit. Vu+ Duo / 500GB HD / CCcam 2.2.1 / WaveFrontier T55 / OpenPli 2.0 Beta
stefmac Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Hier werkt het wel. (1 vaste en 1draaibare schotel) Eerst een opmerking je zegt tuner 2 kijkt me met twin LNB. Opgepast hier mee. Stel hem eens gewoon in zonder tuner 2 dus tuner 2 niets aangesloten. Tuner 1 Configuratie mode > simple Diseqc-mode >Rotor Lengtegraad >....... Breedtegraad >....... Nu indien je er reeds een lijst in hebt probeer je te zappen vb tussen hotbird en astra Opgepast Als je je schotel kan zien bekijk hem de eerste keer gebeurd het dat hij eerst doordraait tot 45E en dan pas terug. Waarom omdat hij zijn plaats nog niet kent (soms zelf pas na herstart) Indien je nog zenders wilt inladen doe je automatisch zoeken. Pas op dit duurt uren alvorens hij alle sat heeft afgetast he. Eens dat het werkt zal je moeten kijken voor tuner 2 instellingen Kijk vooral naar de weergave op je skin welke hij op dat ogenblik gebruikt A of B Dreambox 500s-7025-8000hd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen