rudrood Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Hi, Ben druk bezig Garnet te installeren, maar nu loop ik tegen het volgende aan. Ik heb Samba server gedownload en het via menu geavanceerde opties aangezet. Wanneer ik nu herstart worden smbd en nmbd de ene keer wel mee opgestart en functioneert alles, maar de andere keer niet. Wanneer ik met telnet kijk tijdens het opstarten zie ik dat beide processen eerst worden gestart maar dat er daarna het volgende gebeurt: -sh -c killall nmbd smbd. Ben ik nou gek? Hopelijk heeft iemand van het PLi team een verklaring of nog beter een oplossing. DM7000 met PLi Garnet en CCam en swap 32 Mb op usb. Bedankt; Rudrood
DBdrug Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Hier hetzelfde probleem... soms werkt het na een reboot wel, dan weer niet... vervelend omdat ik een mount heb vanaf m'n dm500 die hier gebruik van maakt... als het weer eens niet draait, mislukken mijn opnames van de dm500... opnamemedium niet toegankelijk! Waar wordt het opstarten van Samba geregeld? In de init? Kan het namelijk zo niet vinden! Hopelijk weet iemand van het PLi team een oplossing!
Littlesat Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Het opstarten van de smbd wordt via Enigma geregeld... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
DBdrug Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Ok Littlesat, maar waarom gaat het opstarten soms mis en soms goed? Het wordt volgens mij trouwens altijd wel opgestart, maar daarna soms door onduidelijke redenen weer afgesloten! Iemand een oplossing? Of suggestie?
DBdrug Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Echt niemand met hetzelfde probleem? Lijkt me toch sterk!
dAF2000 Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Ik heb in de Enigma source gekeken, en er zijn maar drie mogelijkheden die een "killall" geven: 1. Na 't aanvinken gaat 't vinkje per ongeluk weer uit. 2. Je doet een partitioncheck op de harddisk. 3. Je vinkt 'em wel netjes aan (dat geeft een "killall smbd nmbd") maar 't opstarten van smbd en nmbd lukt daarna niet. Niet echt een duidelijke oplossing dus. En ik heb 't probleem trouwens niet...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen