Gast Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 Mijn vragen 1. Als ik windows telnet start en inlog met “ root” wordt me niet om een password gevraagd. Klopt dit wel? 2. Ik heb wat zitten klooien, dacht dat ik het nog wel wist, maar krijg geen directorylist op het scherm als ik “ls” ingeef. Wat doe ik fout? 3. Mijn geklooi heeflt nu tot gevolg dat “ ls” op het scerm als resultaat “echo lpt1” geeft. Blijkbaar heb ik het commando ls gewijzigd in echo “echo lpt1”. Hoe los ik dit weer op? wriesen
Ome Merde Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 hij zou zonder meer om een password moeten vragen, doet ie hier iig wel : merDe deze ruimte is te huur
hemertje Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 nee op de 7020 zit geen paswoord, wel op jouw 7000 Merde! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ome Merde Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 woei ... merDe deze ruimte is te huur
robbieuutgrunn Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 pas als je het wachtwoord hebt aangepast gaat de dm7020 om het wachtwoord vragen greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
polle58 Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 geef in telnet eens dit in: alias nu krijg je zoiets te zien Code: root@dm7020 ~ # aliasls='ls -CF'l='ls -lF'm='less'port='nc localhost'll='ls -al'root@dm7020 ~ # waarschijnlijk staat er bij jou nu achter ls iets anders
Gast Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 @polle58 alias geeft: ls='ls -CF' l='ls -lF' m='less' port=' nc localhost' ll='la -al' Dit lijkt dus niet wat je dacht? Overigens geven de ander aliases, dus niet "ls", een resultaat dat ik verwacht. Nu ik even verder kijk heb ik het probleem al te pakken. "l" geeft twee files met als naam "echo" en " lpt1", beide aangemaakt op Jan 18. Zou ik zelf deze bestandjes aangemaakt hebben? Horen deze niet in de root? Kunnen ze weg? Zo ja, hoe moet dat ook al weer?
polle58 Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 verwijderen doe je met het commando rm gevolgd door de filenaam. ik denk dat ik ook weet wat er fout gaat, je staat nog in de root als je dat commando uitvoert, doe eens bv cd /tmp en dan ls er staan wel bestanden in de root, maar die zijn hidden (kunje zien omdat er een punt voor de file (of didrectory) staat doe maar eens ls -al in de root dan zie je die verborgen bestanden wel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen