Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Kan iemand mij ook vertellen of bij deze versie van Multiboot tijdens het opstarten een boot keuze menu tevoorschijn komt? Ik kwam dit namelijk niet tegen bij versie 6.3. Heb deze versie ondertussen ook al weer ge-deinstalleerd. Had een copy gemaakt van de image die op de flash stond, maar tijdens het booten van deze copy kreeg ik een scrollende tekst met iets van niet genoeg ruimte om iets aan te maken. (nee niet genoteerd) Vind het een wel makkelijk als je tijdens het opstarten zou kunnen kiezen welke image je wilt draaien. Nog mooier zou het zijn als er een timer op de keuze menu zat die na afloop altijd een bepaalde image start. Ik draai nu gemini V2.0, en zou graag willen spelen met de PLI image via de CF card.
Radix Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 is er een PLI image voor de 7025 ? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
appiemulder Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 @mardi Nee, tijdens opstarten niet. Wel een extra menu keuze bij [plugins/multiboot], en hierin kun je de image waar mee op te starten wel kiezen. (en de rest)
jph Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: Kan iemand mij ook vertellen of bij deze versie van Multiboot tijdens het opstarten een boot keuze menu tevoorschijn komt? Wanneer je deze opvraagt in de plugin menu , kan je onder downloads een ander progje installeren waarmee je een boot menu krijgt. En deze werkt want ik heb die zelf opstaan. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
appiemulder Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 @jph Nogmaals bedankt, heb je worddocument als leidraad gebruikt. Zat 1 foutje in, source en dest moeten andersom, maar daar was ik snel schter.
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Hmpff sorry, was zo onder de indruk van PLI dat ik niet helemaal goed heb opgelet. idd geen image voor de 7025. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reactie. JPH, kan je mij vertellen welk progj jij voor je bootmenu gebruikt? Ik vind dat multiboot wel handig om plugins te testen zonder de orginele werkende image zo te bewerken dat die niet meer werkt, dus ga er sowieso mee aan de slag.
Radix Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Is het mogelijk een multiboot images te installeren op een 2.5" USB HDD van 80gb Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
jph Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: @jph Nogmaals bedankt, heb je worddocument als leidraad gebruikt. Zat 1 foutje in, source en dest moeten andersom, maar daar was ik snel schter. Graag gedaan en zal het verbeteren later deze week. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Radix Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 welke word document? waar kan ik die downloaden? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
jph Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reactie. JPH, kan je mij vertellen welk progj jij voor je bootmenu gebruikt? Ik vind dat multiboot wel handig om plugins te testen zonder de orginele werkende image zo te bewerken dat die niet meer werkt, dus ga er sowieso mee aan de slag. Het is zeker handig die multiboot. Je kan dus zoals je schreef nieuwigheden testen op een image en toch nog snel naar een goed werkend image weerkeren indien er iets zou fout lopen. Voor de bootmenu zie bijlag. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 jph, Bedankt. Het is mij nu ook gelukt om de bootmanager te gebruiken. Hoor veel mensen praten over flashwizard, maar krijg dat niet werkend (Flashwizard pro 6.3). Mijn CF van Kingston wordt niet herkend. Heb jij trouwens ook het idee dat er nu wat meer tijd verloren gaat tijdens het opstarten? Die bootlogo blijft wel erg lang staan. Niet dat er vaak opnieuw wordt opgestart maar toch... De Bootmenu werkt in ieder geval als een trein
Fried Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Citaat: welke word document? waar kan ik die downloaden? Hier is de link: [color:"blue"]http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Board=dreambox&Number=1300963&Search=true#Post1300963[/color] Vu+ Duo / 500GB HD / CCcam 2.2.1 / WaveFrontier T55 / OpenPli 2.0 Beta
jph Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 @mardi, Je hebt inderdaad gelijk dat het wat langer duurt , maar anderzijds is het zo dat je niet elke keer een volledge reboot doet.De reden is (denk ik) dat die bij het booten gaat kijken in de flash wat ie moet opstarten en dat daar dus tijd verloren gaat. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen