Kid Geplaatst: 8 februari 2007 Geplaatst: 8 februari 2007 Hi Lion, De reden dat ik nu wireless aan het werk ben is omdat ik alleen wilde testen hoe dat mounten precies in zijn werking gaat. Ik kom niet eens aan opnemen toe. Ik heb diverse settings via de web client geprobeerd toe te voegen rebooten etc etc maar nog niet succesvil geweest in mounten. http://www.sat4all.com/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=221&catId=22 Deze laatste link heb ik gebruikt als leidraad maar ook hiermee ben ik niet succesvol. Er zijn vele posts op vele forums, maar die vereisen NFS 1.1 en dat kan ik nergens downloaden.... Mijn DB500s staat standaard (local dir: /var/mnt/hdd) dit heb ik inmiddels veranderd naar /hdd Op mijn notebook een shared map aangemaakt die /hdd/movie heet, maar ben niet in staat deze te mounten. Ik krijg elke keer de foutmelding dat hij niet gemount kan worden en als ik op de opname klop druk krijg ik dat de hdd vol is... Ik snap er echt geen r**t van....( Gr, Kid
Gast Geplaatst: 8 februari 2007 Geplaatst: 8 februari 2007 Waar je hem lokaal moet mounten kun je zien door in telnet een ls -l / te geven. Dan kun je zien of /hdd een 'echte' directory is, of een symlink. Als jet een symlink is, dan moet je mounten op de directory waar /hdd naar verwijst. Op ne notebook maak je een map c:\dream. Die share je dan onder de naam dream. In die map maak je een map c:\dream\movie aan. In de mount op je dreambox geef je dan aan dat je dream van 192.168.x.x wilt mounten op /hdd (of /mnt/hdd, of /var/mnt/hdd, afhankelijk wat die ls -l / aangaf) Je kunt de mount het beste aanmaken met de webinterface. Bij PLi Flubber kreeg ik het met de afstandsbediening niet voor elkaar, met dezelfde instellingen in de webinterface wel. Hoe dit bij Garnet gaat weet ik niet. Bij Gemini lukte het mij altijd wel met de afstandsbediening. Als je de mount gemaakt hebt, kun je met telnet het mount commando ingeven, om te zien of-ie echt gemount is. Overigens, die mededeling dat de hdd vol is kan volgens mij ook komen als je op de pc c:\dream\movie geshared hebt ipv c:\dream. Dan ziet nl. de Dreambox c:\dream\movie als hdd, en daar is geen map movie binnen beschikbaar. Suc6, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen