Ga naar inhoud

[7020S] Dreambox via laptop online, hoe doe ik dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil graag mijn dreambox 7020s via de laptop verbinden met het internet in plaats van via een netwerkkabel die door het huis naar de router loopt.

Ik heb het al geprobeerd maar de het internet delen met de box lukt niet.

Geplaatst:

Probeer dit eens, wel met Crossover kabel tussen DB en laptop en WiFi internet:

Start -> config. -> Netwerkverbindingen.

WiFi en Lan selecteren,

Rechermuisknop op een van de icon's

Netwerk brug maken.

OF

Start -> config. -> Netwerkverbindingen.

Rechermuisknop op WiFi verbinding -> Eigenschappen.

Laatste tapblad(Advanced) -> Internet verbinding delen aanvinken em LAN kiezen.

OK, en Laptop opnieuw opstarten.

Gr.Mario

Dreambox 500HD

Geplaatst:

het blauwe netzerk kabeltje dat bij mijn router zat is dat een crossover kabeltje? Hoe zie ik dat?

Geplaatst:

nu heb ik verbinding met de laptop via zo een bridge maar hij geeft de dream een ip adres 192.168.0.8 en ik moet 192.168.1.X hebben hoe verander ik die 0 in een 1

Geplaatst:

via je dreammenu (instellingen, geavanceerde instellingen, communicatie en dan het ip-adres wijzigen met je a/b). zet het vinkje bij "dhcp" ook ff uit, hiermee maak je je ip-adresering statisch.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Je moet de tweede optie van mario gebruiken (bridge werkt niet zo handig), internet connection sharing.

De DB krijgt dan een 192.168.0.x adres, dat is prima in orde. Hij zal alle internet verkeer via de laptop naar buiten routeren van 192.168.0.x naar 192.168.0.1 (=laptop) naar 192.168.1.x (=laptop wifi) naar 192.168.1.1 en dan naar buiten.

Voor telnet of firmware update het adres van de DB gebruiken. Als je vanaf het 192.168.1.x netwerk de DB door de laptop heen wil kunnen bereiken, moet je poorten open zetten. Dit kun je doen waar je ook internet connection sharing hebt aangezet.

Geplaatst:

Ok heb de box verbonden volgens bovenstaande beschrijvingen en dit is wat ik krijg:

met de bridge wil de wireless verbinding niet meer werken.

met het internet sharen krijg ik geen verbinding.

Nu heb ik een belkin router die ik als accespoint zou kunnen gebruiken maar hoe werkt dit ?

Ik heb een draadloze adsl verbinding die verbonden is met de laptop en wil nu de dreambox aan die laptop hangen en zo online gaan. Is dit misschien makkelijker te doen als ik er een router/accespoin tussen hang ?? En hoe doe ik dit ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen