Gast Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 Deze patch wijzigt de WebIf plugin (alleen versie 0.5.0rc2!) en zorgt dat hij ook via routers kan werken. De fix zorgt ervoor dat hij niet het lokale IP adres invult, maar het adres dat de browser gebruikt. Om te installeren, de tar.gz ergens neerzetten (bijvoorbeeld /tmp) en uitpakken in de root: Code: cd /tar xzf /tmp/webif_050_router_patch.tar.gz Op mijn box werkt de patch prima. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Na installatie moet je Enigma2 opnieuw opstarten. (NB: Mijn allerallereerste bijdrage voor de Dreambox...) 1306755-webif_050_router_patch.tar.gz
Radix Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 ik heb het zonet geinstalleerd, ik zie geen verschil (heb ne router achter de dreambox) Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Gast Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 Is geen zichtbaar verschil. Maar je kunt je DB nu naar het internet laten streamen. Ik heb bijvoorbeeld de dreambox "dreambox" genoemd door een entry op te nemen in de "host" file op mijn PC. Als ik de webinterface opstart via "http://dreambox/" dan krijg ik VLC links die wijzen naar "http://dreambox:8001" in plaats van naar "http://192.168.1.66". De dreambox zelf kent het hele adres 'dreambox' niet, hij kan het ook niet pingen. Als je nu een poort op je router naar poort 80 van je DB opent (8080 ofzo), en poort 8001 naar poort 8001 van de DB routeert, dan kun je ergens op het internet je DB benaderen en (dat is nu nieuw) streamen vanaf je DB. Zet wel een wachtwoord op je WebIf voor je dat doet... Om te testen of de patch werkt, benader de DB met een naam (niet met zijn IP adres). In de VLC stream links moet nu die naam terugkomen. Je kunt een naam toewijzen onder Windows door in het bestand (dit bestand bestaat al): C:\WINDOWS\SYSTEM32\Drivers\etc\hosts De volgende regel op te nemen: 192.168.1.66 mydreambox (als het IP adres van je DB 192.168.1.66 is natuurlijk...)
boomer22 Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 heb een experiabox de stream werkt nog niet ip vervangen met dreambox wel heb genimi 210 weet iemand wat ik moet doen? boomer
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Geen idee wat je vraag eigenlijk is. Zou je het iets duidelijker willen verwoorden (en dan met punten en komma's in de zin, dat zou al een boel helpen).
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Ik zie dat versie 0.6.0rc0 inmiddels uit is.
boomer22 Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 sorry voor mijn onduidelijke vraag maarik nu versie 0.6.0rc0 er op en The Gemini2 Project 2.10 en als router de expierenbox van kpn. als ik nu de webinterface intyp(192.168.2.4) en dan druk op stream dan laat hij de website met de pids zien en als ik die kopieer in de vlc doet hij het wel (geen geluid) vraag: waarom doet de stream het niet direckt? : hoe kan ik er geluid bij krijgen?
Gast Geplaatst: 31 januari 2007 Geplaatst: 31 januari 2007 Je moet in de WebIF op het "TVtje" klikken. Dan krijg je een .m3u file. Als je VLC installeert, dan wordt die daaraan toegewezen. Zo niet, dan moet je je browser uitleggen dan m3u files voor VLC bedoeld zijn. Geluid werkt niet op de NL kanalen met VLC. Wel op andere kanalen (FTA zenders, MTV, en vele anderen) met MPlayer. Zie ook andere threads in dit forum over streaming.
boomer22 Geplaatst: 2 februari 2007 Geplaatst: 2 februari 2007 milo schreef Je moet in de WebIF op het "TVtje" klikken. Dan krijg je een .m3u file. Als je VLC installeert, dan wordt die daaraan toegewezen. Zo niet, dan moet je je browser uitleggen dan m3u files voor VLC bedoeld zijn. hoe doe je dat browser uitleggen dat m3u files bedoeld zijn voor mplayer. boomer
Gast Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 De eerste keer dat je een .m3u file krijgt vraagt hij erom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen