Ga naar inhoud

7025: Ervaring met full-hd (1080p)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan een om full-hd (1080p) plasma of lcd te kopen. Ik ben benieuwd of iemand al een 7025 heeft aangesloten op een full hd scherm. Ik heb namelijk begrepen dat de beeld kwaliteit door de hoge resolutie van het scherm slechter is als bij bijvoorbeeld een normaal crt scherm.

Geplaatst:

Een 7025 is geen HD receiver dus je zult niet de volledige mogelijkheden van je scherm benutten.

Lijkt me sterk dat de kwaliteit lager zal zijn dan een normaal CRT scherm, tenzij je een of ander apen-merk uit kiest.

Geplaatst:
Citaat:
Ik ben van plan een om full-hd (1080p) plasma of lcd te kopen. Ik ben benieuwd of iemand al een 7025 heeft aangesloten op een full hd scherm. Ik heb namelijk begrepen dat de beeld kwaliteit door de hoge resolutie van het scherm slechter is als bij bijvoorbeeld een normaal crt scherm.

Het is inderdaad wel zo dat indien je een normaal PAL signaal weergeeft op een HD-Ready of Full HD Plasma/LCD dat het naar mijn mening er niet uit ziet en dat je beter bij een mooie CRT breedbeeld blijft.

Natuurlij HD beelden zijn prachtig op zulke schermen.
De 7025 is geen HD ontvanger maar kan net zoals een 7020 HD streamen op het netwerk en zo kan je ze dan bekijken via de PC op een HD display.

Het probleem zit er eigenlijk ik om een beeld beeldvullend te kregen met 1080 pixels dat je pixels moet gaan uitvinden indien je een PAL resolutie aanbied...
dit ga je dan zien als:
- Streepvorm
- blokkerig
- waziger beeld
Geplaatst:

Ik heb ergens opgevangen dat als je Full HD wilt gebruiken ook een HD ingang moet gebruiken, nou staat hierboven al genoemt dat de 7025 geen HD decoder is, dus zal ik er even bijzetten dat je deze dus ook niet met een HD-kabel kunt aansluiten op je LCD, maar dus alleen via scart, RCA of Coax.

Dreambox 500HD

Geplaatst:

Ik heb een Pioneer pdp-5000ex 50" 1080p full HD plasma en een DB7000 en kan zeggen geeft via component een perfect SD beeld hoor. Mooier dan welke CRT dan ook

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Ik heb zelf een 42" plasma en ik vind het beeld matig. Ik heb ook een Digitenne topfield met 160Gig HD en daar vind ik het beeld mooier van.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een Pioneer pdp-5000ex 50" 1080p full HD plasma en een DB7000 en kan zeggen geeft via component een perfect SD beeld hoor. Mooier dan welke CRT dan ook

Ik heb de FullHD Sony 40W2000 (LCD), en die geeft het beeld van mijn DB7000 ook excellent weer, veel en veel mooier dan het gewone analoge signaal dat via de kabel komt. En het loopt gewoon via een RGB-Scart aansluiting. Uiteraard component en HDMI is een nog veel betere manier van verbinden, maar die heeft de DB7000 jammergenoeg niet. Via de Samsung HD-kabelontvanger die intern het SD-signaal naar HD (1080i) kan converteren, is het beeld (via HDMI) nog een fractie beter. Uiteraard zijn de echte HD-kanalen daar weer superieur aan, maar goed .... zo gaan we steeds verder.

Groeten, Daniël

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken of ik nu een full-hd scherm ga halen of een hd-ready scherm. Er zit ook nogal wat prijsverschil tussen full-hd en hd-ready.

Geplaatst:

hoi

ik heb de 7025 aangesloten via component en ben redelijk tevreden over de kwaliteit. Moet je we iets aanpassen zodat component wordt geactiveerd op de scartpoort en je moet een goede verloop kopen

Groet

richard

Geplaatst:

Ik heb zowel een QualiTV als een DM7000 aan m'n 40X2000 van SONY hangen. Ik moet zeggen dat het SD signaal dat de DM7000 aan de SONY levert en dus door de SONY zelf bewerkt wordt veel beter is dan het SD signaal uit de qualiTV. Als er echt HD uit de quali komt dan is hij wel superieur, maar upconverten kan hij dus heel slecht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen