henkst Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Hallo, afgelopen weekend heb ik mijn Topfield 4000 vervangen door de 7025 Omdat ik nu nog met de standaard 7025 draai en ik dus een Aston 1.05 cam gebruik om te decoderen, loop ik tegen het volgende aan. Als de 7025 iets aan het opnemen is dan kan ik niet meer naar andere kanalen kijken. Dit kon ik voorheen met de topfield wel. Zodra ik de opname stop heb ik weer beeld. Ik heb de diseq a/b/c/d ingesteld en de LNB B instesteld als "gelijk als LNB A" Mijn vraag is heb ik iets verkeerd geconfigureerd DB 27025S Aston 1.05 +CD Wavefrontier T90 Alvast bedankt voor jullie reacties
Mic Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Zet er Gemini 2.1 op met CCcam 1.6 en dan heb je de Aston niet meer nodig en werkt het opnemen en kijken tegelijkertijd prima.
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 De Dreambox kan (of wil?) niet gecodeerd opnemen, en dat kon de topfield wel. Via de CAM wordt maar een kanaal gedecodeerd, en dat is dus de opname. Installeer een software CAM, stop de kaart in de interne lezer, en het probleem is opgelost. Ik draai al een tijdje met Gemini 2.10 en CCCam, dat werkt perfect voor de NL zenders, zonder verder moeilijke dingen te moeten doen.
henkst Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Geplaatst: 29 januari 2007 Dat probeer ik vanavond dan ff te installeren. Ik laat jullie weten of het is gelukt. Ik moet nog ff een usb to serial converter aanschaffen (geen seriële poort op de laptop) Bedankt
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Voor de 7025 kun je beter een netwerkkabel gebruiken voor de firmware upgrade. Gaat snel, makkelijk en betrouwbaar.
henkst Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Geplaatst: 29 januari 2007 kan dit ook via crosslink op laptop ik had namelijk iets gelezen dat je de DB zowel via serieel als netwerk moest aansluiten
Mic Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Citaat: kan dit ook via crosslink op laptop ik had namelijk iets gelezen dat je de DB zowel via serieel als netwerk moest aansluiten Netwerk is voldoende.
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Crosscable werkt prima, zo heb ik het al 2x gedaan. TIP: Zet Internet Connection Sharing aan (ook als je geen internet hebt). Dan heeft je laptop namelijk een DHCP server en krijgt de Dreambox een adres toegewezen van de laptop.
henkst Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Geplaatst: 30 januari 2007 Milo, Het is inmiddels gelukt op de Gemini 2.1 op de DB7025 te zetten en via Blue Panel heb ik CC Cam 1.60 gedownload en geinstalleerd. Nu lekker genieten Iedereen bedankt voor de info en reacties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen