Ga naar inhoud

[7025S] Kwaliteit video stream op laptop via VLC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kunnen jullie mij vertellen wat voor kwaliteit de videostream is van Dreambox 7025s naar laptop via VLC? Welke bitrate gebruikt het?

Is vlc ook gemakkelijk te bedienen op laptop met VLC, dit vanwege mijn vrouw die in de slaapkamer tv wilt gaan kijken.

De 7025s wil ik gaan kopen indien bovenstaande antwoorden positief is.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Voor zover ik de streaming heb begrepen, wordt de uitgezonden zender, na decoding en demultiplexing in een dreambox, als een transport stream (mpeg2 gebaseerd) verstuurd over uw netwerk. (hetzelfde als je deze naar een disk zou wegscrhrijven?).

De kwaliteit is afhankelijk van zender tot zender, en volgens mij is er geen verschil naar TV of over netwerk naar een scherm.

VLC heeft gewoon de mogelijk om deze af te spelen op uw computer.

Ik ben eens benieuwd naar de reakties hierop.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

Dank je Ranico!

Vraag 1 is dus perfect. De kwaliteit hangt dus af van zender. Hoe zit het met de gebruikers vriendelijkheid van VLC? Of is Webif beter?

Ik moet mijn vrouw overtuigen want +500 euros is toch een groot bedrag voor ontvanger.

Geplaatst:

Klein detail.

Er is nu nog geen geluid als je streamt vanaf de 7025.

Tenminste het Nederlandse pakket..

Geplaatst:

Citaat:
Er is nu nog geen geluid als je streamt vanaf de 7025

In ieder geval op mijne DB7020 wel.

Citaat:
Hoe zit het met de gebruikers vriendelijkheid van VLC

Dat is gewoon goed te noemen.

Wat is eigenlijk je bedoeling ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,

Kunnen jullie mij vertellen wat voor kwaliteit de videostream is van Dreambox 7025s naar laptop via VLC? Welke bitrate gebruikt het?

Is vlc ook gemakkelijk te bedienen op laptop met VLC, dit vanwege mijn vrouw die in de slaapkamer tv wilt gaan kijken.

De 7025s wil ik gaan kopen indien bovenstaande antwoorden positief is.
Alvast bedankt.

ik heb wel geluid op men nederlandse zender.
Tenmiste met mplayer niet met VLC

Kwaliteit is schiterend en de bitrate is dezelfde als de uitgezonden.
Varieert dus van 2,5 tot 20 Mbit
Geplaatst:

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Mijn bedoeling is vanuit huis kamer waar 7025s komt om via apparte wifi (om volledige bandbreedte te krijgen om deze door te sturen naar laptop in slaapkamer dat op 22" breedbeeld tft scherm wordt aangesloten.

VLC of iets dergelijke moet makkelijk en gebruiks vriendelijk zijn zodat mijn vrouw gemakkelijk alles kan selecteren.

Zijn er meer pakketten die dit aan kunnen?

Geplaatst:

Probeer het eens uit. Je hebt toch al een DB en een laptop?

Ik gebruik het trouwens vaak als radio op de PC.

Geplaatst:

Als je vrouw in staat is om op een website te klikken, dan kan ze WebIf en VLC wel bedienen (als jij het voor haar instelt).

De beeldkwaliteit is uitmuntend. Zal iets minder zijn via de laptop omdat die geen RGB uitstuurt (hoewel, als de plasma een VGA ingang heeft kun je die natuurlijk gebruiken, da's net zo goed).

Geplaatst:

Ik gebruik een 7025 op een WiFi netwerk naar een laptop. Dit werkt prima met mplayer. Bij VLC heb ik geen geluid bij de betaalzenders, maar wel bij FTA kanalen. Vandaar dus dat ik mplayer gebruik. Op het WiFi netwerk moet ik "mplayer -cache 16384 stream" ingeven, want anders treden er onderbrekingen op.

Geplaatst:

Zelf heb ik een 7020 en gebruik dreamview om tv te kijken op de laptop. is makkelijk te bedienen en overzichtelijk. vlc dient wel geinstalleerd te worden, omdat dreamview daar gebruik van maakt.

Grt,

Winn..

DM800HD...Newnigma...80cm Schotel...4 x LNB...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen