Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 had het vanmiddag ook al dat de dream zijn netwerk verbinding verloor na wat gefriemel met de kabel en een reboot was het terug maar nu niemand aan de kabels heeft gezeten gebeurt het weer. terwijl de router aangeeft dat er toch een app. aan hangt.
Ome Merde Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 reboot je router eens merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 gedaan ook geen effect ik merk wel na verloop van tijd komt de verbinding weer terug. toch maar een een rechtstreekse kabel leggen zit nu met een verbindings blokje en 2 patch kabeltjes aan elkaar.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 complete nieuwe cat 5E kabel ertussen en nog steeds het zelfde probleem.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 hoi, ik heb nagenoeg het zelfde probleem, ook een rechtstreekse kabel naar router gelegd maar geen resultaat. Zet ik de dreambox uit met stekker dan wacht ik even zet hem weer aan en dan heeft hij weer zijn netwerk, soms moet ik die handeling meermaals uitvoeren eerdat hij zijn ip nummer heeft enzo. Het probleem zit hem in de dreambox denk ik omdat ik ook andere dreamboxen heb gehad op zelfde punt alleen met die van mij doet het probleem zich voor. ik moet wel opmerken dat mijn dreambox er een is van het eerste uur, zelfs voedings mod is nog niet uitgevoerd.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 kan ik op een of andere manier mijn cwshare eruit krijgen. anders moet ik alles weer opnieuw gaan added. ik ga maar weer eens flashen.
Diego Geplaatst: 16 februari 2007 Geplaatst: 16 februari 2007 Ik heb precies hetzelfde probleem, ik weet ook niet meer waar ik moet zoeken heb alles al geprobeerd, ik heb andere dreamboxen die het gewoon doen op dezelfde netwerk.Het moet haast een hardware kwestie zijn met de etrhernet poort. Iemand enig idee ?
Gast Geplaatst: 18 februari 2007 Geplaatst: 18 februari 2007 Al eens gekeken hoe je router de IP adressen van de clients uitlevert? Normaal gesproken is dit via een ingebouwde DHCP server. Je kunt in de DHCP configuratie in de router een heleboel dingen instellen. Probeer eens uit te zoeken hoe je DHCP in de router zo kunt configureren dat iedere client altijd hetzelfde IP adres krijgt toegewezen (static DHCP). Wanneer dit niet mogelijk is dan is een oneindig lange lease tijd (de tijd dat een client een toegewezen IP adres mag gebruiken) een goede optie. Het wil nog wel eens voorkomen, dat de 'onderhandelingen' tussen DHCP server (router) en client (bv Dreambox) bij het verlopen van de lease tijd niet lekker lopen en dit is router/DHCP implementatie afhankelijk. Zeker wanneer 1 specifieke box altijd dezelfde kuren vertoont op alle poorten van de router is het niet uit te sluiten, dat er iets mis is met de DHCP configuratie van dat bepaalde MAC adres (het hardware adres van de TCP/IP netwerk interface in de box). Ben hier nog niet vaak (eigenlijk nooit) tegengekomen dat die interface in de box defect is, maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen Groet, Skippy2 PS Wanneer je een vast IP adres handmatig in de box zet en dit IP nummer ook in de range van de DHCP server zit, zou het kunnen gebeuren, dat er een andere client op het netwerk via DHCP hetzelfde IP nummer als de box krijgt en dan de zaak versteerd! De meest gebruikte oplossing voor zo'n situatie is, dat beide MAC adressen 'van het netwerk geschopt' worden. Je moet dan wel een relatie vinden tussen box IP/netwerk kwijtraken en een andere client opstarten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen