Ga naar inhoud

[all] xvid omzetten tot playable op de dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg deze error :

ffmpeg error: cannot open encoder:

als iik deze [Video codec] aanvinken en als keuze [mp2v]

Hoe los ik dit op ?

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nog een tip... als je wat gedownload hebt op 23 comma nogwat fps of 30 fps dan modificeer ik de batchfile zo dat hij op 30 fps streamt... Gewoon dus de uitvoer in NTSC formaat laten... dan hakkelt het beeld niet zo.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
@Radix
Misschien is de verhouding van je divx/xvid niet ok.
Met GSpot kijken wat de verhouding is, dan spelen met de vergroting/scale.
Moet +/- 720x576 (PAL) uitkomen (zelf berekenen), als DM7025 eerst moeite met beeld heeft dan gaat dit vaak eerst ten koste van het geluid.
Maar het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn.
Hoe speelt VLC of PowerDVD dit bestand af, als deze het ook reeds fout doen, dan gaat er dus iets anders mis.....

Dit is de inhoud van mn batch bestand:
Code:
 [color:"red"]"%ProgramFiles%\VideoLan\VLC\vlc" -vvv %1 :sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=3072,scale=1,acodec=mp2a,ab=192,channels=2}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="I:\DreamShare\DIVXMOVIE.ts"}}  [/color]  

Via gspot lees af ik dat de film (xvid) de volgende afmetingen heeft: 608 x 336 tegen 25 frames/sec, welke parameters moet ik dan veranderen zodat beeld & geluid samen afspelen

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

Geplaatst:

En met deze [Video codec] [mp4v] encodeert hij wel maar zie niks op dm500s.

Hoe kom ik aan mp2v ....encoder

gordon knot 1.9 al geinstalleerd.....

Bij [Video codec] [mp2v]

ffmpeg error: cannot open encoder

stream_out_transcode error: cannot find encoder ((null))

Of zijn er ook andere methoden om avi 's te converten met ondertiteling naar

.TS streams...

Dm8000

Geplaatst:
Citaat:
Nog een tip... als je wat gedownload hebt op 23 comma nogwat fps of 30 fps dan modificeer ik de batchfile zo dat hij op 30 fps streamt... Gewoon dus de uitvoer in NTSC formaat laten... dan hakkelt het beeld niet zo.

Hoe vertaal ik dit naar VLC....ik bedoel als ik een (NTSC) DVD wil converteren volgens de Appiemulder methode waar geef ik dit dan aan in VLC dat hij moet converteren in 30fps ?

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Geplaatst:

Heb je een divx/xvid of zo "org source is comming from the US" maak er dan dit van:

Code:
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %video% --sub-file=%subs% --sub-track=0 --freetype-fontsize=20 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=6000,width=704,height=480,fps=30,acodec=mpga,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="%sharefolder%\%stream%.ts}}
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

De oplossing bij divx5.0 video is dat je via een batchfile

vlc --sout-transcode-fps 25.0000 opstart.

deze --sout-transcode-fps 25.0000 parameter zorgt ervoor dat het wel werkt nu........

Dm8000

Geplaatst:
Citaat:
Heb je een divx/xvid of zo "org source is comming from the US" maak er dan dit van:

Code:
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %video% --sub-file=%subs% --sub-track=0 --freetype-fontsize=20 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=6000,width=704,height=480,fps=30,acodec=mpga,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="%sharefolder%\%stream%.ts}}

Ik heb het in dit geval gewoon over een DVD.....moet ik dan onder "stream->instellingen->Target, fps=30" zetten ?

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Geplaatst:

Thanks.....maar volstaat het ook dat in Target alleen

FPS=30

komt te staan? Aangezien ik de rest van de instellingen kan doen volgens het principe van Appiemulder.

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen