rai Geplaatst: 15 februari 2007 Geplaatst: 15 februari 2007 Ben ook eens aan het stoeien geslagen met VLC. Eigenlijk wil ik een DVD op m'n Dreambox af kunnen spelen en ook de ondertiteling zien. Omdat de VOB files al eigenlijk in MPEG zijn dacht ik dat ik dan niet hoefde te converteren. NIET DUS. Nu heb ik het probleem dat als ik een DVD met AC3 geluid heb ik deze ook moet converteren. Anders komt deze weer niet boven water op de Dream. Dacht dus MP2A audioen dan kiezen voor 6 kanalen. Helaas, bij afspelen op dreambox geen geluid meer (via SPDIF aangesloten op versterker). ALs ik de originele VOB kies dan heb ik wel geluid. Iemand een idee? Kies ik voor 2 kanalen dan werkt het wel op de dream, maar dan ben ik de 5.1 kwijt. Nu zag ik ook het vinkje bij "Subtitles codec" staan. Kies je die, dan krijg ik in de dreambox als je op de audio knop drukt plots de SUBTILE optie erbij. Net als bij de BBC op 28.2. DUs dan heb je de ondertitel niet gebrand in je film, maar zou je hem nog steeds kunnen kiezen. Helaas als ik dan de subtitles kies dan gaat na een paar seconden de dreambox onderuit. Heeft iemand dit ooit wel goed werkend gehad? Of kan het toch alleen maar door de ondertitel in de film te branden?
ErwinB Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 Ik gebruik onderstaand scriptje voor een NTSC dvd...ik hou alleen last van kleine hikjes om de 2 a 3 seconden, de film loopt niet lekker gladjes. Weet iemand wat niet goed staat in dit script ? :sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=3072,scale=1,fps=30,acodec=mp2a,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="E:\TEST.TS"}} In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Littlesat Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 Die skale=1 is niet handig. Beter kun je daar de "uitgangs" resolutie invullen die de dreambox ook kan afspelen. Verder raad ik aan de maximale bitrate hoger te zetten. "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %video% --sub-file=%subs% --sub-track=0 --freetype-fontsize=20 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=6000,width=704,height=480,fps=30,acodec=mpga,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="c:\InternetDownloads\%stream%.ts}} Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
ErwinB Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 Ik ga het weer proberen.....bedankt (wederom) voor je hulp. In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
ErwinB Geplaatst: 18 februari 2007 Geplaatst: 18 februari 2007 Citaat: Die skale=1 is niet handig. Beter kun je daar de "uitgangs" resolutie invullen die de dreambox ook kan afspelen. Verder raad ik aan de maximale bitrate hoger te zetten. "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %video% --sub-file=%subs% --sub-track=0 --freetype-fontsize=20 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=6000,width=704,height=480,fps=30,acodec=mpga,ab=192,channels=2,soverlay}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="c:\InternetDownloads\%stream%.ts}} Ik heb het geprobeerd maar het lijkt wel of VLC niet reageert op fps=30. Ik heb namelijk fps=30 , fps=29.97 en helemaal geen fps ingevuld maar het resultaat blijft hetzelfde...ik heb de film afgespeelt voordat ik h'm door VLC heen haal en dan loopt ie wel goed ? In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
ErwinB Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Nobody ? In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
M€®LïÑ Geplaatst: 22 februari 2007 Geplaatst: 22 februari 2007 Ik heb dit probleem idd ook kan ook niet vinden waar het precies in zit. Ook het geluid is niet gelijk verloopt iets Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
rai Geplaatst: 23 februari 2007 Geplaatst: 23 februari 2007 Ik heb de fps maar gewoon gelaten voor wat het is. Zet de DM dan handmatig op NTSC. Is het probleem ook opgelost.
Littlesat Geplaatst: 23 februari 2007 Geplaatst: 23 februari 2007 Je kunt je dreambox ook op multinorm zetten... dan schakelt hij automatisch om tussen NTSC en PAL(!) Dan zit daar dus het probleem(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
M€®LïÑ Geplaatst: 23 februari 2007 Geplaatst: 23 februari 2007 ik ben daar ook mee bezig geweest, maar toch blijft het geluid niet gelijk lopen na een tijdje. vreemd genoeg lopen divx wel goed. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
ErwinB Geplaatst: 23 februari 2007 Geplaatst: 23 februari 2007 Die multinorm setting does it......bedankt nu loopt ie als een zonnetje. Zal het geluid en sync. ook in de gaten houden. In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
M€®LïÑ Geplaatst: 24 februari 2007 Geplaatst: 24 februari 2007 wat is de maximale resolutie voor de dreambox ? een dvd is 720x576 Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen