MofD Geplaatst: 6 februari 2007 Geplaatst: 6 februari 2007 Om nog even op die Relook terug te komen, heb 'm in huis gehad en weer terug gebracht. Heb best wel aardig ervaring met een Dreambox, en die relook kan een dreambox bij lange na niet evenaren. Zeker niet als je er wat meer mee wilt als standaard. Dus die zal ik idd niet kiezen. Verder heb ik al zeker 2 jaar geen HD in m'n 7020 maar gewoon in de server. Dit gaat prima, opnemen via cifs share. Dit geld ook voor mijn 500 op slaapkamer. Tevens staan hier alle mp3's en foto's en heb altijd alles bij de hand. Vind het ideaal. (denk bijvoorbeeld aan opnemen beneden en kijken boven..) Heb wel een gigabit switch en kabels, wellicht dat dit nog voorkomt dat ik problemen heb met de throughput ? “Zeg eens AAAAAAAAAAARGH”
Davey Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Geplaatst: 6 februari 2007 Als dat zo goed werkt dan kan ik beter 2x een 500s pakken lijkt me, 1 voor boven en 1 voor beneden en dan mounten richting mijn Win2k3 of SLES10 of zit er verschil in de NIC performance van een 500s tov een 7020 Wat alleen jammer is dat er zoveel verschillende meningen en verhalen zijn. DM7025 - T55 - 4xTwinLNB
-QenQ- Geplaatst: 6 februari 2007 Geplaatst: 6 februari 2007 Ik heb zelf de afgelopen weken zitten dubben en hier om hulp gevraagd. Omdat ik graag een PLI image wilde draaien en deze op de 7025 niet loopt wilde ik dus van de koop afzien. Ik heb hem vorige week toch gekocht en ben nu blij dat ik dat gedaan heb. Het blijf echt jammer dat ik er geen PLI op kan draaien, want dat blijft mijn favoriete image, maar voor de rest, een prachtig bakkie. Ik heb het gevoel (maar dat kan subjectief zijn) dat hij heeeel smoooth loopt. En het voordeel van de twin tuner, tja... Is superdeluxe. Dus een 7025 als ik jou was. Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd. ::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.
Davey Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Geplaatst: 6 februari 2007 Dan word het toch een 7025 denk ik en wellicht later een 500s erbij. Als schotel een Wavefrontier T90 denk nadat ik wat negatieve dingen over de Visiosat Bi-satellite G4 had gelezen nadat er een storm overheen gegaan was. Hij staat bij mij totaal niet in het zicht dus uiterlijk is geen issue en de extra ruimte voor de lnbs is ook meegenomen. DM7025 - T55 - 4xTwinLNB
Davey Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Geplaatst: 16 februari 2007 Heb mijn spullen binnen, een T55 + DB7025 + 2x 4/1 Disq + 4 twinlnbs en een hoop coax en fcon. Ga morgen eens de boel aansluiten, eens even zoeken voor een goede T55 Faq. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe. DM7025 - T55 - 4xTwinLNB
Davey Geplaatst: 19 februari 2007 Auteur Geplaatst: 19 februari 2007 Zaterdag schoteltje op de werkbank in elkaar gezet incl de afstelling mbv holles sheet, skew/elv/4x lnbs/2x discq enz en de kabeltjes gemaakt en aangesloten. Gisteren polarmount tegen de muur, perfekt pas gezet, kwakje vaseline rond de paal van boven, gaatjes geboord voor de 2x coaxen die naar binnen gaan. Dan schotel gehaald, bovenop de paal gezet. Alleen de 19.2 Astra 1 dmv een rechtstreekse kabel aan tuner 1 aangesloten. TVtje + DM voor een openraam gezet net naast de plek waar de schotel hangt op het platedak hier.. ideaal. De schotel richting astra 1 gedraaid, zoeken en ja hoor daar was ie. Even goed afgesteld op een duitser. Toen de Hotbird lnb aangesloten en ook deze was gelijk goed. Toen Astra 3.. hmm vreemd deed niks.. Toen astra 2 die was weer wel perfekt. Alles weer aangesloten via de disques en met de orginele dm software een fullscan laten doen en vond ie alles behalve wat op de Astra3 zat want die deed nog niet mee. Daarna gemini 2.2 erop gezet, ingesteld, cccam erop, volledige scan laten doen en toen deden ze het wel alle 4 dus ook de Astra 3. Vreem maar toch. M.a.w. een goed geslaagde schotel install.. dik tevree !! DM7025 - T55 - 4xTwinLNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen