Ga naar inhoud

[7025] Mediaplayer - mp3 compatibiliteit probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een dreambox 7025s met gemini2 (210) software en webif draaien;

Bij het afspelen van mp3's in de mediaplayer doet de ene mp3 het wel terwijl de andere gewoon niet afspeelt. (je klikt hem aan, er gebeurd vervolgens niks - behalve dat de info word weergegeven van het bestand)

Weet iemand hoe dit kan/wat de oplossing hier voor is?

(Bepaald soort bitrate ofzo gebruiken?)

Alvast bedankt voor de reactie's.

• 1 maand later...

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem, een reden zou kunne zijn dat sommige MP3 met variabele bitrate zijn opgenomen maar lees nergens dat de DB daar niet mee kan omgaan. Ik zal het e.e.a nog testen maar als iemand anders al een oplosing heeft.....

Graag

Geplaatst:

Na wat testen blijkt dat VBR niet het probleem is. Maar als ik met MP3Gain het volume van de mp3 file van b.v. 97 naar 93 db omzet (dit om het volume van verschillende mp3 min of meer gelijk te houden)speelt de player hem niet meer af.

Vreemd is dat andere spelers Ipod, pc en DVD speler er geen probleem mee heeft.

Iemand een oplossing?? (niet zeggen MP3gain niet gebruiken, dat kan iemand anders al voor je gedaan hebben en opzich is het prettig dat je niet heel de tijd je volume moet aanpassen)

Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook. Heb hier al eens een thread voor geopend. De 7025 speelt de MP3 niet af maar schiet razendsnel door de playlist. Het type bitrate maakt niet uit. Geen MP3 werkt. Het stomme is dat ie het wel gedaan heeft. Ondanks dat er niets aan de box veranderd is, is dit fenomeen opgetreden. Blijf deze thread daarom maar eens volgen, kijken of we samen tot de oplossing komen.

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Geplaatst:

@Alfman, Heb je het op je beide DB's? Ik had het probleem op zich snel gevonden. Op mijn Ipod had van alle MP3 het volume aangepast maar niet de orginele op mijn HD en die doen het allemaal! Dat het vroeger wel gewerkt heeft zal toch in de image zitten, denk ik.

Geplaatst:

@Nokkie: De 500 heeft geen connect naar mijn fileserver (CIFS). Deze heeft overigens inmiddels Gemini versie 3.3 erop (moet mijn handtekening weer eens updaten, lui, lui, lui!). Vind het wel een goed idee de 500 ook eens te connecten. De 7025 heeft dezezelfde image. Is niet geupdate. Op deze image heeft het gewerkt, nu echter niet meer.

ALfman

Humax i5050 - CAIW

Geplaatst:

@Alfman,

Het is zeker goed om te weten of het probleem ook in Gemini 3.3 op de DB500 bestaat. Zoniet weten we zeker dat het iets voor de DB7025 is en kunnen we de mannen van Gemini een mailtje sturen. Ik heb zelf al getest of het iets uit maakte of de MP3 via een netwerkshare of van de HD afspeelt, maakte niets uit.

Geplaatst:

Klopt, netshare of HDD ook hier hetzelfde. Inmiddels ook de mount op de 500 gemaakt en waat blijkt. werkt gewoon. De 500 speelt keurig de MP3's af welliswaar met een iets andere inteface (geen mediaplayer). Dus is mi iets met de 7025 gemini.

Alfman.

Humax i5050 - CAIW

• 1 jaar later...
Gast Reforced
Geplaatst:

Niet alleen Gemini, ook de boxman image heeft het euvel.. Zal wel weer iets aan de DM7025 zijn.. (momenteel heeft de mijne ff wat probleempjes dus kan er niet mee bezig)

(owja grote kick omhoog :P)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Reforced

Bij het afspelen van mp3's in de mediaplayer doet de ene mp3 het wel terwijl de andere gewoon niet afspeelt. (je klikt hem aan, er gebeurd vervolgens niks - behalve dat de info word weergegeven van het bestand)

Dit probleem is een gebrek van support voor bepaalde MP3 files welke alle Enigma-2 boxen hebben, de 7025 en de 800 dus.
Hetzelfde met VOB files, zowel DVD-rips als Selfmade, sommige doen het wel, maar de meeste echter niet. Dit terwijl Enigma-1 boxen de meeste files wél aankan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ook hier bij mij hetzelfde probleem de ene mp3 speelt hij moeiteloos af de ander ziet hij alleen maar en doet er niets mee,bij de 7000 was er nooit een probleem bij de 7025+ wel.

misschien dat de image bouwers hier nog iets mee kunnen?

Geplaatst:

de VBR mp3 (met variabele bitrate) wordt nog niet ondersteund in enigma2 voor zover ik weet, afwachten dus

enigma1 is ook in 5 jaar gebouwd tot wat het nu is

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen