Jan Wijnants Geplaatst: 12 februari 2007 Geplaatst: 12 februari 2007 Sinds kort ben ik in het bezit van een TFT TV die HD ready is. Via de DB 500 ontvang ik op de HD TV testzender van de Astra wel geluid maar geen beeld. Is er al software voor de DB 500 dat de ontvangst van HD TV mogelijk maakt? Ik ben benieuwd! Sat groeten van Jan. VU+DUO,DM7020, DM500S en DM800HD PVR allen Pli img, Sat:13-19.2-23.5-28.2
Gast Geplaatst: 12 februari 2007 Geplaatst: 12 februari 2007 Je kunt proberen het HD programma op te nemen op de harddisk van je PC, en dan via de PC af te spelen in HD formaat. In theorie zou dat kunnen werken. Ik voorzie alleen een probleempje omdat de bitrate van hd-kanalen doorgaans erg hoog is, en de 500 dan met opnemen vaak hikjes gaat vertonen. Met een 7xxx gaat dit beter. Greetz, Lion.
Jan Wijnants Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Geplaatst: 12 februari 2007 Het opnemen via de DB500 is inderdaad niet optimaal! Soms zelfs erg storend. Wat het opnemen van programma's betreft moet ik nog maar even doorsparen voor een 7xxx. Wat ik bedoel is eigenlijk of de mogelijkheid er is om rechtstreeks te kijken naar de HD programma's via de DB 500 d.m.v. een aangepaste img of via andere software. En als het op de DB500 niet mogelijk is kan het dan wel op een DB 7xxx ?? grtz Jan VU+DUO,DM7020, DM500S en DM800HD PVR allen Pli img, Sat:13-19.2-23.5-28.2
arnoldl Geplaatst: 12 februari 2007 Geplaatst: 12 februari 2007 2x NEE op de 500 op 7000 zal NOOIT rechtstreeks hdtv gekeken kunnen worden. hardware is daar gewoon niet geschikt voor. dan moet je toch echt wachten op de dm8000 , net als velen hier. grtx , arnold
verkerkbr Geplaatst: 12 februari 2007 Geplaatst: 12 februari 2007 Goede middag, wat wel kan, is om de Mpeg stroom naar je PC te laten gaan en dan met VLC of webx direct af te spelen. Ik weet echter niet of je het betreffende tv scherm als monitor aan een PC kunt hangen. Je kunt natuurlijk ook op een bestaande computer monitor tv kijken. Als je over een krachtige PC Windows/Linux beschikt is het in ieder geval zeker met een Dreambox 7000 mogelijk om HDTV uitzendingen rechtstreeks via een PC te bekijken. Hierover is al veel geschreven. Tja, de Dreambox 8000 ? Die is nog steeds niet boven de horizon verschenen en zal zeker niet goedkoop zijn. De ontwikkeling hiervan gaat op de voortgang van de nederlandse aansluiting op de TGV lijken ! Straks is de trein er, maar is de software nog niet klaar. Groet, Bram
Jan Wijnants Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Geplaatst: 12 februari 2007 Het is me nu allemaal en stuk duidelijker. Ik wacht wel tot de nieuwe 8000 komt. BEDANKT voor alle reacties!! Groeten Jan VU+DUO,DM7020, DM500S en DM800HD PVR allen Pli img, Sat:13-19.2-23.5-28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen