Gast Geplaatst: 18 februari 2007 Geplaatst: 18 februari 2007 Hallo forumleden, Ik bezit een dreambox7000s. Ben hier zeer tevreden over. Onlangs een Lnb voor Astra en Hotbird, met ingebouwde diseq schakelaar (monoblock)aangeschaft, waardoor ik twee satellieten (astra en hotbird)kan ontvangen en twee receivers kan aansluiten. Mijn andere receiver is een Strong. Schotel zo optimaal mogelijk uitgericht. Kostte me zo ongeveer een middag. Structureel probleem met het ontvangen van Nederland1,2 en 3. Bij de Strong ben ik in staat met de lnb instellingen te varieren en (vraag mij niet hoe of waarom) hij ontvangt uiteindelijk ned1,2 en 3 op frequentie 12662 hz! alle gegevens verder dezelfde als die op frequentie 12515 hz. Op frequentie 12515 hz is het signaal dus te zwak of te onregelmatig; de receivers maken geen lock. Wat nu zijn de instellingen voor de dreambox om ned 1,2 en 3 op 12662 hz te ontvangen? Ik bedoel met name de LNB instellingen? Of blijft het goochelebn met het (zwakke) signaal van ned 1,2 en 3 op frequentie 12515 hz?? Dank voor iedere tip. Whats-on.
Gast Geplaatst: 18 februari 2007 Geplaatst: 18 februari 2007 whats on heb je wel eerst de oude kanalen verwijdert en toen weer gescand op 12515? geloof dat ie anders de gegevens niet opnieuw opslaat omdat die ze al in de lijst heeft staan. grtz hendrik b oet GRUNN
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen