Gast Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Beste sat4all leden, Ik gebruik naar alle tevredenheid een 7025S ontvanger, deze wil ik in de nabije toekomst aan gaan sluiten op een Panasonic PT-AX100E beamer. Nu doet het volgende probleem zich voor: 7025 heeft alleen: Scart-aansluiting / Composite. De laatste valt gezien de kwaliteit direct af. De PT-AX100E heeft: S-Video-in / Video in(Composite) / PC(RGB) in / Component IN (Y, PB/CB, PR/CR) / HDMI Hoe kan ik dit nou in een beetje kwaliteit met elkaar laten praten? Arie van Dijk.
pendragon1 Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Er bestaan Scart --> Component kabels. Misschien werkt dat. Zie bijlage voor een voorbeeld. 1x DM900 en 1xDM800
Gast Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Dit is doorgaans scart naar RGB. Dat pakt de beamer niet. Het meest voor de hand liggend lijkt me scart naar s-video. Dit schijnt echter niet op alle scart-aansluitingen ondersteund te worden. Weet iemand uit de praktijk of dit op de db werkt? Heb ik in dat geval veel kwaliteits verlies? Arie van Dijk.
stefmac Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Ja s-video word ondersteund door de dream via scart Ik heb hem zo ingesteld naar TV vind het beter dan RGB (kleur is zuiverder) Dreambox 500s-7025-8000hd
rai Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Zoals pendragon1 al schrijft en in het voorbeeld laat zien zou ik toch voor component kiezen en zeker niet voor S video. De Dreambox kan vanuit de SCART namelijk ook component uitsturen. Moet je alleen even aangeven in het menu van de Dreambox. Dus die kabel zoals in het voorbeeld zou de oplossing zijn. Mogelijk dat je beamer BNC pluggen heeft, dan zal je er nog 3 tulp naar BNC bij moeten kopen of een complete kabel natuurlijk.
Gast Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Is het niet zo dat de dreambox dan component R G B uitstuurt? De beamer doet Component IN (Y, PB/CB, PR/CR) ofwel YUV. Ik lees in een ander draadje dat men moet gaan solderen in de box om dit voor elkaar te krijgen. Of zijn er mensen met andere ervaring? Zie: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rt=all&vc=1 Arie van Dijk.
stefmac Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Heb nog niet gezien dat de dream Component aan kan hoor ik kan mij vergissen. en anders dit eens lezen. It is important to realize that component video output and RGB video output are not the same and are not directly compatible with each other, however, they are easily converted either way using a transcoder. Note that transcoders are generally professional-level video equipment and priced accordingly. You should expect to pay around $1000 US for an external transcoder, so this is an impractical solution for all but those of you with high end projection equipment and/or a high end DVD player. nu die prijs!!!!!! zal er de bron bij zetten http://www.michaeldvd.com.au/Articles/VideoConnectors/VideoConnectors.asp @Arie van Dijk je was mij voor Dreambox 500s-7025-8000hd
Gast Geplaatst: 19 februari 2007 Geplaatst: 19 februari 2007 Deze verhalen zijn op internet dus tegenstrijdig. Volgens wat ik lees is composiet RGB wel gelijk aan de RGB signalen op de scart. Ik ben de weg kwijt. Morgen nog maar een rustig opnieuw alles gaan lezen. Arie van Dijk.
Timo Muller Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 Arie, Mijn DB7000 zit met "Component via scart" aan de PT-AX100E. Misschien ben ik erg lui als ik er vanuit ga dat de DB7025 dezelfde optie heeft. Bij het opstarten zie ik even vreemde kleuren, maar daarna wordt het een mooi 576i beeld. Ik vind het wel een indrukwekkend beeld. Timo
Ron Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 Dat kan met een 7025 ook, maar dan moet je wel de config file eerst veranderen. In /etc/enigma2/settings : config.av.colorformat=yuv config.av.yuvenabled=true Als je de file veranderd hebt, moet de schakelaar aan de achterkant uitschakelen en opnieuw aanzetten. Als je dat niet doet, worden de originele settings overschreven. Eenmaal uit/aangezet blijven de instellingen vast staan. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen