Gast Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 Goedemiddag, Is er ook een mogelijkheid om telnet/ssh op het (tv-)scherm te toveren? Zou super handig zijn, weet je tenminste wat de kaartlezers van je kaarten vinden... (zonder iedere keer met de laptop in de weer te hoeven..) /SJ
koekjedebij Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 Ik neem aan dat je een shell wilt. Zie: http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=56106&hilight=tuxterm Nadeel is dat het alleen met een duits keyboard layout werkt, persoonlijk vind ik het nog niet echt stabiel. Ontwikkeling op deze plugin lijkt stil te staan....
Gast Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 ja.. dat bedoelde ik :-) zojuist een manual install gedaan.. lijkt goed gegaan te zijn. Kan het prog alleen nergens in de menu's selecteren... Alle files staan op de plaats waar ik het ook handmatig neer zou zetten, dus neem aan dat dat wel snor zit. In de IHAD-beschrijving wordt alleen niet echt over een 7025 gesproken.... Apart trouwens dat er standaard geen shell-prog in zit in de DMM/Gemini-image..
dagg Geplaatst: 21 februari 2007 Geplaatst: 21 februari 2007 of je gaat flexmenu gebruiken. daarmee kun je alles doen vanuit het menu vd dreambox; starten/stoppen/checken/uitvoer lezen/etc om je een idee te geven: [/var/tuxbox/config/shellexec.conf] MENU=dagg's control panel ACTION=&View CS...,/var/script/cpan_dagg.sh cs,One moment... ACTION=&Netstat...,/var/script/cpan_dagg.sh ns,One moment... ACTION=&Check CS...,/var/script/cpan_dagg.sh cd,One moment... ACTION=&Processes...,/var/script/cpan_dagg.sh ps,One moment... ACTION=&Weer...,/var/script/cpan_dagg.sh wv,One moment... ACTION=&Mail...,/var/script/cpan_dagg.sh ml,One moment... ACTION=&Verbindingen...,/var/script/cpan_dagg.sh pg,One moment... ENDMENU [/var/script/cpan_dagg.sh gedeelte] #!/bin/sh # /var/script/cpan_dagg.sh case "$1" in cs) nc localhost 14000 | grep [0-9a-zA-Z] | sed 's/ */ /g' | sed 's/online /~Gonline~S~t~t/' | sed 's/[0-9]*\.[0-9]**\.*:/' > /tmp/cpan_dagg_cs.msg current_month=`date "+%m"` current_month="-$current_month-" nc localhost 14001 | grep -v inactive | grep -v "\-\-\-\-" | sed 's/ */ /g' | sed 's/'$current_month'/~F'$current_month'~S/' >> /tmp/cpan_dagg_cs.msg msgbox msg=/tmp/cpan_dagg_cs.msg title="CS View" size=26 ;; esac rm -f /tmp/cpan_dagg_*.msg .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen