Ga naar inhoud

DB 8000 gebruiken in combi AVCHD camera?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat de DB 8000 nog niet op de markt is maar toch denk ik dat iemand mij hier wel op weg kan helpen met het volgende.

Ik heb een Panasonic HDC-SD1 AVCHD videocamera uit Japan laten komen die opnames naar een SD kaart wegschrijft in het M2TS (H.264)formaat.

Nu kan ik via HDMI van camera naar plasma een perfecte opname terug kijken vanaf die kaart.

Een blue ray of HD dvd recorder/player heb ik niet en wil ik ook nog niet.

Nu vraag ik mij af of ik die M2ST bestanden niet op de harddisk van de DB 8000 zou kunnen plaatsen en de DB dus ga gebruiken om de opnames te bekijken.

Mocht dit lukken dan voorzie ik een extra markt voor de DB 8000, het is makkelijk, snel, geen BR of HD DVD speler-recorder nodig etc.

Er zijn veel forums te vinden die allemaal naarstig op zoek zijn naar DE oplossing voor de net geintroduceerde AVCHD camera´s.

Weinig mensen willen geld investeren in BR of HD DVD totdat duidelijk is wat de standaard gaat worden en de forse prijzen op dit moment werken wachten ook in de hand.

De AVCHD techniek is nog zo nieuw op de markt dat er nog geen edit software voor is, die komt echter wel snel beschikbaar is de verwachting.

De combinatie van een DB 8000 of een andere HD PVR ontvanger kom ik nog niet tegen in die forums.

Ik zie geen enkele belemmering waarom de DB 8000 de bestanden niet zou kunnen afspelen.

Misschien denk ik er te simpel over, ik zou het dan ook op prijs stellen als er een paar mensen met mij mee willen denken hierover.

Hier de link naar de camera http://www.simplydv.co.uk/Reviews/panasonic_hdc-sd1.html

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen