faxme Geplaatst: 15 november 2007 Geplaatst: 15 november 2007 Citaat: nog even een vertaling.. als je met nfs werkt moet je liefst ook een nfs mount aanmaken en daarmee werkt opnemen prima van de ene naar de andere box ngrab zou ik dus niet gebruiken.. cheers Bij mij werkt ook alleen maar afspelen. Bij opname krijg ik error "record failed due to inaccessible storage". Kortom HARDESCHIJF NIET TOEGANGKELIJK. Iemand een oplossing??? Hoe bedoel je een NFS mount aanmaken??? Hoe doe je dat om opname van 500 mogelijk te maken Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Dilasso Geplaatst: 16 november 2007 Geplaatst: 16 november 2007 Citaat: Ik heb een DM7000 en een DM500. In de DM700 zit een harde schijf. Deze harde schijf zou ik ook graag willen benaderen vanaf de DM500. Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan instellen? Ik gebruik op beide boxen Gemini 3.40. Alvast bedankt! Gr. Sateo Ik zoek uitleg voor dit probleem voor de Pli Helenite image maar dan in het Nederlands, bestaat dat? Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
faxme Geplaatst: 17 november 2007 Geplaatst: 17 november 2007 Citaat: Citaat: nog even een vertaling.. als je met nfs werkt moet je liefst ook een nfs mount aanmaken en daarmee werkt opnemen prima van de ene naar de andere box ngrab zou ik dus niet gebruiken.. cheers Bij mij werkt ook alleen maar afspelen. Bij opname krijg ik error "record failed due to inaccessible storage". Kortom HARDESCHIJF NIET TOEGANGKELIJK. Iemand een oplossing??? Hoe bedoel je een NFS mount aanmaken??? Hoe doe je dat om opname van 500 mogelijk te maken Nog iemand die het lukt om opname vanaf de "500S" te nemen"????? Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Gast Geplaatst: 17 november 2007 Geplaatst: 17 november 2007 Heb je op de gemounte share wel een directorie 'movie' aangemaakt? De diectort /mnt/hdd/movie word namelijk gebruikt om opnames in op te slaan.
faxme Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Ja hoor. Hij doet het nu wel na het aanmaken van "movie" directory in localdir (var/mnt/hdd/movie). De opname, als ik die afspeel heeft wel schrokkend beeld. Is dit misschien te verhelpen?? Dank Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Gast Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Citaat: Ja hoor. Hij doet het nu wel na het aanmaken van "movie" directory in localdir (var/mnt/hdd/movie). De opname, als ik die afspeel heeft wel schrokkend beeld. Is dit misschien te verhelpen?? Dank Hier is veel over te vinden op dit board, MAAR ook ik heb datzelfde probleem nog niet op kunnen lossen. Heeft te maken met veel de network throughput. Sommige mensen zeggen het op te kunnen lossen met het tweaken van de ethernet settings. Helaas is mij dat nog niet gelukt. Heb jij ook een 500+ ??
faxme Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Citaat: Citaat: Ja hoor. Hij doet het nu wel na het aanmaken van "movie" directory in localdir (var/mnt/hdd/movie). De opname, als ik die afspeel heeft wel schrokkend beeld. Is dit misschien te verhelpen?? Dank Hier is veel over te vinden op dit board, MAAR ook ik heb datzelfde probleem nog niet op kunnen lossen. Heeft te maken met veel de network throughput. Sommige mensen zeggen het op te kunnen lossen met het tweaken van de ethernet settings. Helaas is mij dat nog niet gelukt. Heb jij ook een 500+ ?? Ethernet tweaken. Hoe doe je dat? Ik wil het wel proberen hoor. Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Gast Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Spelen met je RX en TX ethernet buffers etc. Ook is het voor een ieder weer verschillend hoe groot de rsize en wsize van je mount point moeten staan. Ook kun je mounten via TCP of UDP. Ik zoek zelf ook de meest snelle oplossing. Ik gebruik op dit moment een CIFS mount point maar ik wil dit ook gaan testen met NFS. Misschien dat dat voor mij beter uitpakt. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn share op een Windows Vista machine draait.
Gast Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Hallo ook ik heb een mount probleem sinds ik op bijde 7000 de nieuwe gemini 4.2 heb gezet. Op de 7000 met harde schijf kan ik opnemen maar ik kan niet meer mounten. wil iemend me helpen en vertellen hoe de instellingen op de "server" en hoe die op de client moeten staan? mijn instellingen server IP: het adres van de client (192.168.1.12) NFS Dir: hdd LocalDir:/var/mnt/hdd Options: rw Extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192 Automount is niet aangevinkt Zo heb ik het met alle voorgaande imiges gedaan maar wil het niet nu niet meer lukken. Bij de client heb ik nog niets gedaan behalve in Ngrab het IP adres van de server ingevoerd en het macadres gezocht en opgeslagen Wie kan mij helpen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen