Gast Geplaatst: 5 maart 2007 Geplaatst: 5 maart 2007 Hallo allen, Is het mogelijk een dubbele CIFS mount op de Dreambox te doen? Ik heb twee netwerk drives in mijn netwerk hangen. Eentje gebruik ik om programma's op op te nemen, eentje is voor willekeurige andere dingen (muziek e.d.). Het mounten van de eerste is een piece of cake, rechtstreeks op /hdd. Opnemen gaat dan ook prima. Echter, als ik een tweede mount wil doen, naar bv /mnt/cifs1 (ik heb een PLI image), krijg ik een: Permission Denied (Are you root?). Natuurlijk ben ik root, daarmee heb ik net ook een mount gedaan! Andere directories om op te mounten hielp niet, en alle mountgegevens kloppen verder wel.. Wie heeft een idee? Groeten, Bas.
peter-nmgn Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 probeer eens een map in de /VAR map te maken: bijv muziek en dan de muziek map een mount maken... Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
bartbnl Geplaatst: 6 maart 2007 Geplaatst: 6 maart 2007 Ik doe een 3-dubbele mount: eerst mount ik d:\dreambox in /hdd . In die map zijn naast de "movie" map ook lege "movie2" en "mp3" mappen aanwezig. Daarin mount ik dan weer e:\dreambox2\movie en d:\mp3 respectievelijk. Op mijn andere dreambox gaan de movie en movie2 mappen net omgekeerd, zodat de tweede dreambox in z'n eigen movie map opneemt (die op de eerste dreambox als movie2 te zien is), en andersom. Gaat prima. Zo heb ik ook alles onder /hdd op de dreambox, wat het navigeren via de file-browser weer makkelijk maakt (hoef nooit terug naar /).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen