Neptunus Geplaatst: 7 maart 2007 Geplaatst: 7 maart 2007 Aangezien ik de 7025 in een afgesloten kast heb staan wil ik koeling gaan aanbrengen, de DB wordt super heet. Ik heb een verloop voor de stroom en daarop kan ik 2 fannetjes aansluiten, ik een grotere fan circa 8 cm en een kleintje van 3 cm. Voor diegene die ook koeling heeft aangebracht: waar plaatsen jullie de fan? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ome Merde Geplaatst: 7 maart 2007 Geplaatst: 7 maart 2007 klik hier eens merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Ik zou de koeling in de kast (het meubel dus) aanbrengen en niet in de dreambox. Als de kast niet helemaal tegen de muur staat (meestal zit er toch een plint in de weg), gewoon een fannetje die de lucht er achter aan de bovenkant uit zuigt en tegen de muur aan blaast. De warme lucht in de afgesloten kast rondblazen heeft volgens mij niet veel effect op de temperatuur.
Ron Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Inderdaad in de kast zo hoog mogelijk aan de achterkant. De fan laat je de lucht uit de kast trekken. Een zo groot mogelijke fan en dan het toerental dusdanig inregelen dat je hem (bijna) niet meer hoort, maar hij wel voldoende warmte afvoert. Ron
Neptunus Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Geplaatst: 8 maart 2007 Ik heb nog even gezocht op het hele forum naar koelingsperikelen en las dat sommigen de fan extern voeden, maar laten diegene de fan dan 24 uur per dag aanstaan? Of zitten ze steeds de stekker eruit te trekken? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ron Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Je kunt op de 12 volt accessoire aansluiting achterop de 7025 een relais hangen en daarmee de fan schakelen. Via de 220 volt uitgang van een versterker kan ook, maar direct aansluiten op de voeding van de 7025 zou ik zeker niet doen. Ron
Neptunus Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Geplaatst: 8 maart 2007 Ik heb twee fannetjes aangesloten via een verloop op de harddisk aansluiting, eentje onder het deksel gehangen en de ander achter in de kast gezet. Het probleem alleen is dat ik de DB altijd op stand-by heb staan als ik geen TV kijk, de fannetjes draaien dan gewoon door en dan is het niet echt nodig, dus zoek ik een manier om ze zodanig te aan te zetten alleen als de DB daadwerkelijk staat te draaien. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Bambike Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Heb er 2 kleine fan's naast elkaar rechtop tussen voeding en HDD gezet. Vastgezet met tirewraps zodat de fan's stevig vastzitten. De voeding heb ik genomen via een verloop op de HDD met een kleine schakelaar ertussen waarvan het bedieningshendeltje netjes door een koelgleuf steekt. De 2 fan's staan in serie waardoor ze trager draaien. Om ze te horen draaien moet ik al met mijn oor tegen de box gaan hangen. Hdd is een samsung 2,5inch die ook nauwelijks te horen is. BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen