Ga naar inhoud


oplossing voor 2 UHF antennes op één kabel


Ivy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een oplossing gevonden voor het aansluiten van twee UHF antennes op één kabel:

Een Johansson 1281 is een 2 inputs combiner voor de twee UHF antennes naar één antennekabel. (enkel voor DVB-T ontvangst)

 

UHF antenne 1 is gericht op Goes (nu nog horizontaal gepolariseerd) en UHF antenne 2 is gericht op Brussel (horizontaal gepolariseerd).

 

Het werkt voortreffelijk en ik kijk met 80 à 99% signaal naar NL 1,2,3 + Zeeland en VRT, Canvas, Rtbf 1,2 en sat.

Ik woon vier hoog in Deurne (Antwerpen) en antennes hebben "vrij zicht"

 

Later zal ik de antenne gericht naar Goes 180° moeten kantelen voor vertikale polarisatie in de toekomst.

 

Mvg,

 

Ivy

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


180 graden, dat zal weinig uitmaken. 90 graden lijkt me beter.

 

Maar in Antwerpen staat toch ook een 10kW verticale zender? Kan je alles niet op één antenne krijgen?

 

Ik kan trouwens niets over een "Johansson 1281" vinden op Google.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het moet natuurlijk 90° zijn... (rode wangen)

 

De DVB-T zender in Antwerpen heeft enkel VRT en Canvas, geen RTBF, vandaar de antenne gericht naar Brussel.

 

Mvg,

 

Ivy

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...