Ga naar inhoud

[7025] hoe tweede lnb uitgang van twin LNB te configureren op tuner B?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van het weekend ging ik bij een vriend een 7025 plaatsen die een draaibare schotel heeft staan met daarin een twin lNB . 1 uitgang van de LNB gaat via de Diseq motor naar tuner A en de tweede LNB uitgang gaat rechtstreeks naar tuner B. Thuis heb ik zelf ook een 7025 staan waarvan tuner A een diseq 4-1 switch naar een Visiosat aanstuurt en tuner B een Stab Rotor.

Wat is de juiste wijze om tuner B in het menu van de 7025 te configureren voor de 2de kabel die rechtstreeks van de Twin LNB afkomt? Tuner A die naar de diseq motor gaat staat op simpel/rotor. Maar waar moet je tuner B op plaatsen?

ik had tuner B staan op "tweede kabel van een gemotoriseerde lnb". ik dacht dat deze optie speciaal bedoeld was voor de situatie zoals ik boven beschreef. ik heb twee uur staan kloten maar de rotor draaide maar 1 -2 keer naar een positie en bleef dan daarop staan en was niet meer van zijn plaats te krijgen. Ik heb teneinde raad de 7025 maar weer naar huis meegenomen om op mijn gemak op zoek te gaan naar het probleem. ik dacht dat er mogelijk wat met het apparaat aan de hand was.

inmiddels heb ik ontdekt dat het ligt aan de configuratie van tuner B. als hem thuis aansluit en tuner B zet op "niks aangesloten op tuner B " of "doorgelust naar tuner A" dan is alles OK en draait hij probleemloos van 42 O naar 45 W, op andere opties wil de rotor echter niet draaien.

Ik hoor dus graag hoe één van jullie dit heeft aangesloten alvorens ik weer naar hem toe ga.

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Ik heb op tuner A gewoon een rotor met 1 single LNB staan, en op tuner b een kabeltje doorgelust van tuner A

Mijn config staat gewoon op "B doorgelust met B" en A natuurlijk met gotxx, alles werkt gewoon voor de enkele programma;s die ik niet kan kijken als ik aan het opnemen ben neem ik voor lief, daar ga ik niet een extra kabel voor trekken.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Toen ik begon met mijn Db 7025 had ik de gemini 2.0 erop gezet en daar had ik tuner B als volgt ingesteld "gelijk aan socket A" en mijn rotor werkte perfect,na de de nieuwere versies van gemini 2.10 en de 2.20 werkt mijn rotor niet meer als ik mijn B tuner ingestelde als "gelijk aan socket A" of hij draait nog 1x en dan niks meer,als gij tuner B insteld als "doorgelust naar socket A" dan draait hij altijd.Maar dan heb ik ondervonden als gij een programma opneemt dat er sommige zenders niet meer beschikbaar zijn.

Vu+ Duo / 500GB HD / CCcam 2.2.1 / WaveFrontier T55 / OpenPli 2.0 Beta

Geplaatst:

Omdat er nog een bug in de huidige software zit, die je nu in de dreambox geplaatst hebt (Gemini 2.2) zal de motor niet altijd naar de goede positie draaien, als je de 2 lnb hebt ingesteld "als 2e kabel van een gemotoriseerde schotel".

Hij draait altijd wel als je kiest voor "Doorgelust van tuner A", met dan als nadeel dat de 2e tuner niet alle zenders wil weergeven als je aan het opnemen bent.

Zelf heb ik ook zo'n twin LNB voor de schotel hangen. Als je dan toch kiest voor "2e kabel..." moet je voordat je draaien wilt even met PIP spelen en dan een zender kiezen op tuner B en daarna deze swappen en weer PIP deactiveren. Nu draait hij weer even zoals het hoort en zolang als het duurt.

Hans Surfer

Geplaatst:

Ahhh.. een bug. dat verklaart het(gelukkig). dan zit er dus niks anders op dan hem nu te installeren met doorgelust vanuit socket A. en t.z.t de software aan te passen of is een oplossing ook om in afwachting van de volgende relaese voorlopig Gemini 2.0 installeren (zie bericht Fried) ?.

Is er een andere image beschikbaar waar deze bug niet in zit? ik heb zelf uitsluitend ervaring met Gemini.

Hopelijk komt er vlug een nieuwe Gemini release waarin het probleem verholpen is. Dit wordt lastig uitleggen aan iemand die een Topfield 5500 PVR gewend is waar deze basisfunctionaliteit perfect werkt.

Thx

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Ik zelf prefereer Gemini 2.2 boven de 2.0 versie. Qua funktionaliteit is deze stukken beter en stabieler. Je kunt hem installeren met "Socket A" doorgelust en als men iets anders zien wil tijdens opname (dan draait de schotel toch nooit) kun je hem handmatig weer op "2e kabel.." instellen. Dan kun je ten alle tijden draaien en alles zien als je aan het opnemen bent. Een eigenaar van een dreambox moet er vaak rekening mee houden dat software altijd verbeterd gaat worden en dat deze bug er in de toekomst oplost, maar we krijgen er dan wel weer een paar nieuwe bij.

Het zijn de veranderingen die het steeds uitdagend maakt.

In diverse forums wordt er de laatste tijd veel aandacht aan "het niet altijd willen draaien zoals u dat wilt" besteed, zodat er vast binnenkort wel een softwareupdate voor komt.

Suc6,

Hans Surfer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen