Gast Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 Ik heb via kernelmodulus samba geactiveerd maar het lukt me niet om een verbinding te maken. Ik heb zo geprobeerd verbinding te maken \\192....\hdd en ook \\192....\harddisk Via Telnet en PS zie er ik ook geen samba staan. Moet je er zelf eerst samba opzetten, ondanks dat deze optie aangezet is? Of doe ik iets anders fout?
appiemulder Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 @x_paulus Heb je de plugin ook geinstalleerd. Inderdaad default is \\Dreambox\Harddisk of \\ip-box\Harddisk in PS moet staan: smbd -D Of je firewall staat dicht. Suc6
Gast Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 Hoi Ap Nee, zelf niets geinstalleerd, dacht dat door de optie van activeren van de kernel dat Samba al aanwezig in Gemini is. Maar begrijp uit jou reactie dat dit niet zo is!Nu las ik wel dat er verschillende samba's zijn 2. 0 en 3.0 welke moet ik er opzetten en waar zou ik die kunnen downloaden? Dank voor je reactie
appiemulder Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 @x_paulus [blue Panel][2 Addons][download and install]plugins][samba_3.0.20.Server] En deze install doet de rest ook wel, kernel opties.
Gast Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 Ja ha, net gevonden! En alles werkt! Top bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen