pendragon1 Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Ik heb sinds kort (of het is me niet eerder opgevallen) dat op sommige BBC zenders het beeldformaat af en toe niet klopt. BBC1, ETV2 en ETV5 geven dan aan dat ze 16:9 uitzenden, maar ik zie dan aan beide kanten een kleine zwarte balk. Boven en onder lijkt het dan te ver door te gaan. Later bij een volgende uitzending is het dan weer wel goed. Het zal misschien aan de BBC liggen, maar vroeg me af of anderen die ook hebben. Veel vervelender is dan dat soms op BBC1 of ETV2 (had m'n vrouw gezien en ik later ook) dat het beeld dan af en toe weg is en weer komt, weg is en weer komt etc. net of de Dreambox uit/aan gaat, maar op het display zie ik netjes de zender staan, heel apart. Ik weet niet hoe lang dit al zo is, ik kijk zelf niet dagelijks naar de BBC (veel te druk hehe). Als iemand dit ook heeft of weet waar dit aan ligt en/of misschien een oplossing heeft, dan hoor ik het graag. 1x DM900 en 1xDM800
Gast Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 4:3 beeldmateriaal wordt inderdaad vaak met zwarte balken aan de zijkant uitgezonden op BBC. En dat het beeld even weggaat, is dat niet als je TV schakelt tussen 16:9 en 4:3, op momenten dat er een uitzending in een ander formaat begint?
pendragon1 Geplaatst: 22 maart 2007 Auteur Geplaatst: 22 maart 2007 Citaat: 4:3 beeldmateriaal wordt inderdaad vaak met zwarte balken aan de zijkant uitgezonden op BBC. En dat het beeld even weggaat, is dat niet als je TV schakelt tussen 16:9 en 4:3, op momenten dat er een uitzending in een ander formaat begint? Bedankt. Het eerste gedeelte is dan opgelost. Ze zenden dus 4:3 beeld uit, maar het signaal is 16:9. Het is niet het switchen van het formaat. Dat zie ik wel vaker, maar hier gaat het beeld gewoon op sneeuw/zwart en komt weer terug. Ik ga twijfelen aan de laatste drivers die ik bij ntdata gedownload heb vorige week. Ik ga m'n DB (helaas) maar opnieuw installeren. 1x DM900 en 1xDM800
pendragon1 Geplaatst: 22 maart 2007 Auteur Geplaatst: 22 maart 2007 Ik heb een oudere versie CCcam geinstalleerd en tot nu toe lijkt het goed. 1x DM900 en 1xDM800
pendragon1 Geplaatst: 23 maart 2007 Auteur Geplaatst: 23 maart 2007 Helaas. Na een poosje kijken naar BBC1 ging hij weer een paar keer op zwart. Het lijkt dan inderdaad op een soort switch tussen 4:3 en 16:9, maar het is tijdens een programma, dus niet aan het eind of zo. Iets wat me ook opviel: als ik dezelfde zender via m'n pc stream heb ik het niet, alleen op de TV. Ik denk dat ik op een vrije dag de box toch maar opnieuw ga installeren. Kijken of dat helpt. Als iemand nog wat weet, ik hoor het graag. 1x DM900 en 1xDM800
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen