Ga naar inhoud

[7020] Hoe lang duurt gem. een koude start bij een 7020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo heel af en toe moet ik m'n 7020 (met de laatste PLi van Garnet) een trap onder z'n rooster geven.

Ik vind het herstarten echter best wel lang duren. Waar ik in het verlede zeg maar na een seconde of 20-30 weer beeld had duurt het nu soms wel 2 tot 3 minuten.

Het valt me op dat in de display van de 7020 dan een soort van balkje staat (waar niks mee gebeurd) en --.--

Hebben meerdere 7020's daar "last" van ?

Geplaatst:

Nee.

Deze heeft er wel ingezeten maar is er al weer een tijdje uit.

Geplaatst:

Je bent niet alleen. Ik vind de stabiliteit van Garnet minder, dan van Flubber.

Ik gebruik wel een CF card. Ik heb het voorbije weekend een nieuwe CF kaart ingezet, en alleen Pli Garnet geinstalleerd (zowat van nul alles terug opgezet), en heb ondertussen al 2 maal moeten herbooten. Ervoor was het bijna dagelijks.

Een goede maand ben ik dan toch maar overgeschakeld naar Garnet, vermits een interne HDD heb ingebouwd (alhoewel sommige mpeg bestanden nog crashen).

In de paasvakantie ga ik waarschijnlijk terug naar een gemini versie.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

Als je snel wilt booten, moet je de epg store op 'memory' zetten. Het checken van de sqlite database tijdens het starten van enigma kan even duren, vooral als je er veel data in hebt staan.

Geplaatst:

Duurt bij mij ook zo lang hoor.Als ik de hoofd image in mijn geval flubber start duurt het ook enige minuten met de 7020.Start ik echter bv pli Garnet of gemini op vanaf de usb stick gaat het aanmerkelijk sneller en heb ik met 20 a 30 seconden beeld.Dus misschien een tip om je favoriete image op een usb stick te zetten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Bedankt voor de sugegsties. Daar heb je nu een vrij weekend voor toch ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen