Ga naar inhoud

[all] DreamVCR opnametijden zomertijd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het idee dat de timegm/gmtime functies altijd de huidige DST flag gebruiken, in plaats van de DST flag van het argument.

Anders kan ik het probleem namelijk niet verklaren. Door telkens naar localtime te gaan, daar 86400 seconden bij op te tellen, en daarna terug te gaan naar UTC, zou de berekening immers goed moeten gaan, ook als DST verandert.

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Probleem ligt helemaal niet bij Python, het zit elders in de DB software. De localtime() functie returnt gewoon de GMT (UTC) tijd en niet de lokale tijd. De tijdzone is dus helemaal niet ingesteld, hij denkt dat hij in Greenwich staat...

Code:
>>> time.localtime()(2007, 4, 2, 13, 18, 26, 0, 92, 0)>>> time.gmtime()(2007, 4, 2, 13, 18, 35, 0, 92, 0)>>>

Als ik hetzelfde op een PC doe krijg ik:

Code:
>>> time.localtime()(2007, 4, 2, 15, 20, 40, 0, 92, 1)>>> time.gmtime()(2007, 4, 2, 13, 20, 44, 0, 92, 0)
Geplaatst:

aha, dat verklaart het dan.

De DST flag is dus nooit 1, en het converteren van/naar UTC heeft geen effect.

Geplaatst:

Ik heb ook EXACT hetzelfde probleem als pheno, heel annoying.

Wie neemt het development van DreamVCR over en bouwt het uit tot de ultieme EPG opneem app??

PLi schijnt helaas gestopt te zijn met de development ervan terwijl het een SUPER proggie is, maar er is ook nog wel ene hoop aan te verbeteren.....Wie is zo slim?

><fade

Geplaatst:
Citaat:
aha, dat verklaart het dan.
De DST flag is dus nooit 1, en het converteren van/naar UTC heeft geen effect.

Nee, dat verklaart het dus nog niet. Binnen enigma2 heeft python wel degelijk weet van de timezone.
Het OS inderdaad niet, maar vanuit enigma wel degelijk, middels
Code:
os.environ['TZ'] = timezonetime.tzset()

Dus er is nog wat anders aan de hand met de timefuncties van python...
Geplaatst:

Allemaal prachtig als je een 7025 hebt en allemaal python dingen enzo maar het hele TOPIC gaat over ***DREAMVCR*****

Graag terug on-topic

Geplaatst:
Citaat:
Allemaal prachtig als je een 7025 hebt en allemaal python dingen enzo maar het hele TOPIC gaat over ***DREAMVCR*****

Graag terug on-topic

Is dit off-topic, als net hetzelfde probleem zich ook voordoet zonder Dreamvcr, is de kans klein dat Dreamvcr de (enige) oorzaak is. Enigma zal er ook wel voor iets tussen zitten

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Geplaatst:

de vraag die ik al het hele topic probeer te stellen:

Hoe los ik dit probleem op mijn DM7000 in combinatie met DreamVCR op.

Lekker belangrijk waar het precies inzit, enigma,linux, dreamvcr, whatever , **HOE** los ik het op ?

Geplaatst:
Citaat:
de vraag die ik al het hele topic probeer te stellen:

Hoe los ik dit probleem op mijn DM7000 in combinatie met DreamVCR op.

Lekker belangrijk waar het precies inzit, enigma,linux, dreamvcr, whatever , **HOE** los ik het op ?

Je hebt zelf al 't antwoord gegeven:
Citaat:
LOL.. ik heb een oplossing ..Gewoon een oude DreamVCR terugzetten. De bugs heffen elkaar op

Dat ze daarna gaan zoeken wat er in Enigma/DreamVCR of waar dan ook aangepast moet worden, lijkt me alleen maar logisch.
Geplaatst:

Lezen is ook een kunst

--- in zelfde post:

PS : Nog wel iets van een bug: 1 keer alles goeddoen, als je timers gaat editten schuift ie iedere keer 1 uurtje later...

----

Een half werkende workaround is nog geen OPLOSSING.

Maargoed.. Blijkbaar gebruikt niemand die een Dreambox heeft opnametimers, want iedereen doet alsof het probleem niet bestaat. Waarom komt als het in Enigma zit DreamMultimedia niet de DAG na zomertijd/wintertijd wisseling met een softwareupdate dan ?

Laten ze het gewoon maar over aan de alternatieve imagebakkers (die hun product groot gemaakt hebben met de emu's )

Lekkere after-sales support

Geplaatst:

Ik zou me ook enorm opwinden als ik zo'n enorm duur pakket had aangeschaft, en er vervolgens een bug in blijkt te zitten ;-)

Geplaatst:

Ze zeggen dat het in Enigma zit, dus Dream Multimedia.

Daar heb ik al heel wat geld naartoegebracht voor hun ontvangers, dus ik vind best dat ik BASIC functionaliteit mag/kan eisen voor dat geld.

Gewoon een OPNAME TIMER.. Hoe moeilijk kan het zijn.

Mijn buurjochie van 5 kan blijkbaar beter klokkijken dan de developers van Dream.

Geplaatst:

Hm, edit je bericht nadat ik een reply aan het typen ben.

Wie geef je nu de schuld, DMM of DreamVCR?

Volgens mij zit de bug niet in enigma.

Dat kan je uitsluiten door te proberen wat er gebeurt met timers die je via je AB op de dreambox aanmaakt, dus zonder dreamvcr.

Geplaatst:
Citaat:
Ze zeggen dat het in Enigma zit, dus Dream Multimedia.

Wie zijn 'ze'? Ik zou 'ze' niet geloven, dit is eenvoudig zelf uit te proberen en vast te stellen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen