Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor Astra1/2/3 en Hotbird


Gast Kralinger

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij zit eraan te denken een schotel te nemen, hij wilt Astra 1/2/3 en Hotbird. Hij heeft echter wel een laag budget.

 

Wat is voor hem het beste idee? Ik zit te denken aan een Wavefrontier 55 + een SAB of Topfield 5000 CI ontvanger, zijn er betere mogelijkheden?

 

bvd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezien de meerkosten van LNB's en switch bij een WaveFrontier kun je voor ongeveer hetzelfde geld ook een Technisat Multytenne kopen. Kies je voor flexibiliteit, dan kun je het budget nog wat verlagen door bijvoorbeeld een Archsat elliptische schotel te nemen.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak ook een rotor niet uit. 1 schotel en 1 lnb voor nodig. Werkt als een speer hoor. Ik zou niet anders meer willen. Jouw vriend wil nu nog slechts een paar sats bekijken maar dat worden er straks ook meer hoor. En met zo'n rotor is het ideaal... behalve de draaitijd dan, maar ach.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gewoon een triax 88 cm schotel, 4 ( twin ) lnb's, en de topfield ontvanger. Is goedkoper dan een wavefrontier. Met rotor kan natuurlijk, maar als je op de ene satelliet wilt kijken en op de andere opnemen, dan gaat dat niet. De multitenne schijnt niet zo goed tegen slecht weer te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...