Ga naar inhoud

[all] Wie weet raad. Dreambox 7025 of Relook 400S?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat4allers,

Na jaren prettig gebruik gemaakt te hebbben van mijn Topfield 4000 PVR wil ik eens wat anders. Ik heb (nog) geen kaas gegeten van Linux. Ik ben ernstig aan het twijfelen. Een Dreambox 7025 of de helft goedkopere Relook 400s? Ik wil wel een twintuner. Of zal ik moeten wachten op de DB 8000? Dat is dan wel geen twintuner maar daar in tegen wel weer HD.

Ik lees ook iets over lipsynch, vastlopers, panic etc.. Als door mijn verandering het gewone tv kijken niet naar behoren gaat, heb ik het gedaan bij mijn vrouw. Zij zal gewoon moeten kunnen zappen en kijken zonder ergenis. Topfield houden en de nieuwe er gewoon bij is niet echt een optie. Doorlussen etc. wordt toch niets.

Alvast een ieder bedankt voor het meedenken en de zinnige op- of aanmerkingen.

Geplaatst:

tja, de 7025 draait op enigma2 en de 400 kan draaien op de dgstation software of op enigma1. het zijn beide hobbybakken dus e.e.a hangt ook af van de hoeveelheid tijd en energie die je erin wilt steken.

persoonlijk zou ik voor de 7025 gaan maar da's ook wel weer afhankelijk van je budget.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ik heb de 7025 nu 3 maand en heb er nog geen dag spijt van. Gewoon een prachtig toestel met VEEEL mogelijkheden !

Kijken en opnemen naar 8 kanalen tegelijk is gewoon de max.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

Gekoppeld met weinig linux ervaring en toch betrouwbaarheid willen in de woonkamer, dan is de dreambox al meer dan genoeg uitdaging denk ik. De 400S is dan misschien een brug te ver, hoewel financieel verleidelijk.

Is een half tot heel jaar afwachten tot de 8000 komt een optie? Heb je meer voor een vergelijkbaar bedrag...

Geplaatst:

ik heb de dreambox 7025 nu 1 jaar nog nooit spijt van gehad Gewoon een prachtig toestel met VEEEL mogelijkheden en de prijs ! goed kijken op internet kun je veel geld bespaaren GR. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

Geplaatst:

Ben zeer tevreden over de 7025. Ik vind 'm zeer stabiel. Lipsync wil nog wel eens ongelijk zijn. Is pas 1 keer vastgelopen en wilde niet meer opstarten. Binnen 10 min nieuwe image er op en restore van settings e.d. vanaf de harde schijf. Liep weer als een trein.

Eenvoudig in bediening, dus vrouw en kinderen kunnen 'm ook aan.

Insteekkaarten voor de tuners die misschien later wel kunnen worden vervangen door HD tuners.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Geplaatst:

ik draai hier een tp5000(met de silverline tap) met een cardlink erin en dat draait goed mijn vriendin kan er mee werken de timeshifting werkt heel makkelijk neemt altijd 1 uur op

als ik na de prijzen kijk van de diverse twin ontvangers dan is de 7025 de duurste.

van een winkel die 4 vestingen heeft in Nederland

dreambox 7025 549 euro

relook 400 319 euro

topfield 5010 289 euro + cardlink 140 euro= 429 euro

allemaal zonder hd die komt er nog bij

dan is de relook de goedkoopste maar ik vind de topfield het makkelijkste werken en ik heb ervaring met die andere 2 ontvangers

Geplaatst:

Voor mij was het de netwerkaansluiting, het geen gezeik (meer) hebben met CAMs en de hoop dat ik op een dag de ontwikkelomgeving aan de praat krijg die me tot de DM7025 bekeerd hebben.

Hij is wel duur, maar is ook wel erg krachtig. Ik gebruik hem naast als tuner ook als SSH tunneling server en harddisk server.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen