Ga naar inhoud

[7025] Time out tijdens het flashen van de firmware

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan zonder problemen via mijn intern netwerk naar de DB kijken op mijn PC, eveneens films bekijken die op de harde schijf van de DB staan. Ik vermoed dus dat mijn netwerk OK is.

Wanneer ik een nieuwe firmware op de 7025 wil zetten, start ik de box op met het pijltje naar beneden ingedrukt en dan krijgt deze een DHCP adres. Als ik naar dit adres ga met Firefox krijg ik het (boot) scherm waar ik de optie "firmware upgrade" kan kiezen. Als ik hier op klik kan een image opgeven, maar verder dan dit geraak ik niet. Als ik de nieuwe image op de box wil flashen krijg ik een time out na enkele minuten.

Iemand enig idee?

• 2 weken later...

Geplaatst:

Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Ik heb nu Gemini 2.2 erop. Ik wil Neutrino erop zetten om het autotimeshifting te testen maar krijg hetzelfde. Ik krijg het er niet op.

SMonte

-----------

Dreambox DM7025s

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Ik heb nu Gemini 2.2 erop. Ik wil Neutrino erop zetten om het autotimeshifting te testen maar krijg hetzelfde. Ik krijg het er niet op.

Ik heb neutrino samen met gemini op een multiboot en heb daar geen problemen mee gehad om die te installeren. Ik begrijp dus niet dat het niet werkt bij u.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:
Citaat:
Gebruik firefox om te flashen !

Of wanneer je werkt met OSX (Apple) is Safari ook aan te raden.
Geen probs mee.

Geplaatst:

Het probleem is opgelost. Het lag aan de ethernetkabel. Ik zag via ifconfig dat er fouten waren tijdens de transmissie van de packets. Met een andere kabel was er geen probleem. Met de vorige kabel kon ik zonder problemen op mijn PC naar de DB kijken, maar voor het flashen was de kwaliteit van de kabel blijkbaar niet voldoende.

Geplaatst:

Ik flash zelfs wireless en heb daar ook nog geen probs mee gehad.

DB hangt aan router en appletje is wireless in verbinding met dezelfde router.

Maar toch fijn dat je het gevonden hebt.

Geplaatst:
Citaat:
Ik flash zelfs wireless en heb daar ook nog geen probs mee gehad.
DB hangt aan router en appletje is wireless in verbinding met dezelfde router.
Maar toch fijn dat je het gevonden hebt.

Is dat niet een beetje riskant, als even de internetverbinding tussen het accespoint en de router wegvalt ?

Met een UTP kabel heb je dit risico niet ?!
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Geplaatst:
Citaat:
Is dat niet een beetje riskant, als even de internetverbinding tussen het accespoint en de router wegvalt ?Met een UTP kabel heb je dit risico niet ?!

Nog geen problemen mee gehad , maar moet wel zeggen dat mijn router maar een 2 tal meter van mijn pc staat. Doe het altijd zo en het werkt perfect.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen