Ga naar inhoud

[7025] Dreambox doet raar - Spanningsprobleem ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

All,

Ik heb gezocht in het forum naar dit onderwerp maar niets gevonden. Indien het al behandeld is, gelieve me dan de link te geven..

Ik heb een 7025 die sinds een aantal maanden raar doet. In volgorde van voorkomen :

- Soms viel het beeld weg en dan bleek het signaal niveau teruggevallen te zijn op ~60%. Om terug beeld te hebben moet ik dan naar een andere zender overschakelen en dan terug naar de oorspronkelijk zender.

- Als de box m'n Stab rotor moest draaien, draaide de rotor wel, maar de box bleek in standby te gaan.

- beeld flikkert regelmatig

- Nu blokkeert hij kort na het booten. Het is mogelijk om kort de zenderlijst op te brengen, maar dan flikkert het scherm en hij blokkeert. LCD is leeg, backlight aan en alleen het knopje vanachter of herhaaldelijk op de standby knop drukken kan hem rebooten.

Met mijn roestige elektronica kennis, zou ik zeggen dat dit alles te maken zou kunnen hebben met een te lage voedingsspanning... Ik weet dat de capaciteiten in die schakelende voedingen het zwaar te verduren krijgen door de soms hoge temperaturen in die boxen, waardoor ze sneller "verslijten".. Ik heb de box nog niet opengeschroefd, maar weet iemand of er een testpunt is op de printplaat, waar ik de spanning kan meten ? En hoeveel het moet zijn ?

Heeft iemand anders dit al meegemaakt ? Alle hulp/hints zijn welkom.

siim

Geplaatst:

ok, correctie.. wanneer ik zei dat de box geen reboot meer deed, was dat na een 3-4 weken lange power down.. na 7 of 8 reboots, plotseling bleef de box draaien.. en dat sterkt me in mijn overtuiging dat het een spannings probleem is..

Any help/hints greatly appreciated..

Regards,

siim

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen