Gast Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 Als ik mijn Pli wil vervangen door een nieuwere versie via internet ben ik dan ook mijn kaartserver instellingen kwijt?
Ome Merde Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 ja. Pli updates zijn volgens mij altijd voorzien van een flash erase. voor de 7020 is dit, onder voorbehoud, een factory reset wat als gevolg heeft dat je alles kwijt bent (/var). opgenomen bestanden e.d uiteraard niet. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 En als ik nou van /var een backup maak en deze naderhand weer terug plaats werkt dat?
Ome Merde Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 gewoon een backup maken van je belangrijkste configuratiebestanden (binnensluizen via FTP) zou afdoende moeten zijn. zo doe ik het tenminste. groet, merDe deze ruimte is te huur
dAF2000 Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 De makkelijkste manier om een backup te maken is "Backup/restore" onder de blauwe knop. Je kunt daarna in /hdd/harddisk nog effe kijken of alles er staat wat je wilt. Zo flash ik ongeveer 3 keer per week.
Gast Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 Backup/restore" onder de blauwe knop zit er bij mij niet op. Altans ik kan hem niet vinden.
dAF2000 Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 Citaat: Backup/restore" onder de blauwe knop zit er bij mij niet op. Altans ik kan hem niet vinden. Oh ja... dat zat nog niet in PLi Flubber. Dan kun je 't beste gewoon heel /var kopieeren en een beetje gevoel hebben wat je wel en niet terug gaat zetten.
Gast Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 let wel op, op de 7020 bevat 'var' niet veel meer dan een aantal symlinks. Je kan dus beter zelf ff zoeken welke files je echt wilt backuppen, voor je het weet heb je een aantal (loze) symlinks in je backup staan, en mis je de echte files. Echte config files staan meestal in /etc, en soms in /usr/???
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen