Ga naar inhoud

[5600S] Canal Digitaal kaartje krijgt geen update met gbox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Er zijn al verschillende vragen gepost over dit onderwerp maar geen een kenmerkt specifiek mijn probleem.

Ik kwam er vandeweek achter dat mijn canal digitaal kaartje het niet meer deed, dit kwam omdat mijn internet verbinding er uit viel. Nu heb ik op de site van Cd een nieuwe activatie gevraagd echter komt deze niet aan. Ik kan ook nergens zien in mijn configuratie of de kaart geupdate wordt. Ik draai Gbox, en heb geen ruimte om een andere cam (bijvoorbeeld newcam of Cam3d) te draaien, ik heb een DB 5600 dus zonder USB of HD. Iemand nog tips voor mij? alvast bedankt.

Groeten,

Geplaatst:

Ik kwam er vandeweek achter dat mijn canal digitaal kaartje het niet meer deed, dit kwam omdat mijn internet verbinding er uit viel.

dat heeft niets met internet te maken hoor maar met gbox. die staat er om bekend vaak geen updates door te laten.

als je van gbox overswitcht naar cccam heb je dit probleem niet, die update de kaart prima, niet dat gbox dit niet zou kunnen, dit hangt af van je gbox_cfg en je gbox-versie.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Hoi Merde,

Dank je wel voor je uitleg. Ik kan denk ik alleen niet van Gbox af omdat dat alle info instaat voor CS. Kan jij mij vertellen wat ik eventueel na zou kunnen kijken in de configs van de GBox om de updates wel door te laten?

Alvast bedankt,

Groeten

Peter

Geplaatst:

Heb je misschien een zender in je canaldigitaalpakket erbij gekregen of heb je een ander pakket bij canaldigitaal genomen. Heb dit met Tele2 gehad. Geen update meer met gbox. Kaart in andere ontvanger of andere cam en hij deed het weer.

Gr. Michel

Geplaatst:

@ ome merde, nou dat de cccam geen problemen veroorzaakt kan ik niet bevestigen, ik heb toch echt 2 dagen lang op zwart gestaan en meermaals om een heractivatie gevraagd, met cccam, en noppes hoor. Pas toen ik de nieuwste cccam geladen had, kwam de update door. Ik begrijp dat nog steeds niet.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Geplaatst:

Als je (eventueel tijdelijk) in /var/keys/gbox_cfg de A: ( 01 } op 1 zet dan moet de update er binnen ca. een half uurtje zijn. Daarna kan de A: { 02 } weer terug op 2(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Klopt wat Littlesat schrijft, bij mij werkt het ook al maanden zo, met één "maartje". Je moet Gbox opnieuw restarten anders zie je de update met Gbox Suite niet!

Gemini 3.4, Gbox 2.25C, Dreambox 500S

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen