Ga naar inhoud

Dreambox 7020 Sat + Kabel @Home

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om een DM 7020 aan te schaffen met 2 tuners (Sat en Kabel)

Elders is mij verzekerd dat ik dan zowel Sat als kabel (@Home) probleemloos

zou kunnen ontvangen.

Zijn er hier mensen die een dergelijke configuratie draaiend hebben en mij kunnen vertellen of ik dan d.m.v. EMU, Canal Digitaal Sat(Irdeto II)

en TVHome(Irdeto II) kan ontvangen door alleen de afstandbediening te gebruiken?

Hopende dat iemand mij hier iets concreets over kan vertellen,

gtx Ben

Geplaatst:
Citaat:
Ik ben van plan om een DM 7020 aan te schaffen met 2 tuners (Sat en Kabel)
Elders is mij verzekerd dat ik dan zowel Sat als kabel (@Home) probleemloos
zou kunnen ontvangen.

Zijn er hier mensen die een dergelijke configuratie draaiend hebben en mij kunnen vertellen of ik dan d.m.v. EMU, Canal Digitaal Sat(Irdeto II)
en TVHome(Irdeto II) kan ontvangen door alleen de afstandbediening te gebruiken?

Hopende dat iemand mij hier iets concreets over kan vertellen,

gtx Ben

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de 7020 toch maar 1 tuner kan hebben. Ik veronderstel dat je de 7025 voor ogen hebt ?
Geplaatst:

De bedoeld een 7025 neem ik aan. Ja dat is mogelijk (ik heb zelf ook TVhome en CDS) maar niet alleen met de afstandsbediening.

Het gaat i.c.m. een 7025 wel alleen met een TVHome Irdeto II smartcard serienummer 4012 en hoger. 4004 en 4005 werken op de 7025 niet. Op de DM500C weer wel.

Je zult de config file van newcs in moeten stellen via FTP of telnet. Het gaat dus NIET alleen met de afstandsbediening. Hoe en wat staat duidelijk en veelvuldig uitgelegd in het DVB-C forum.

Ron

Geplaatst:
Citaat:

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de 7020 toch maar 1 tuner kan hebben. Ik veronderstel dat je de 7025 voor ogen hebt ?

Als de DM7020 geen 2 tuners kan bevatten bedoel ik inderdaad de 7025!

bedankt voor de correctie,

dxben
Geplaatst:

ben oprecht benieuwd of iemand ALLEEN CCcam draaiende gaat krijgen met een 702x. Zou bijna zowel de 7020 als 7025 willen kopen ... Zoals Tox aangeeft draait de boel inderdaad prima op een DM500C (lees ook smartcards beginnend met 4005) echter op een 702x schijnen de zaken anders te liggen

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Dat geldt alleen voor de 7025. de 7020 is qua CPU en drivers vrijwel gelijk aan de 500. Alleen de drivers van de 7025 ondersteunen de 4004-4005 smartcards niet.

Then again, een 7020 heeft geen kabeltuner, dus is het zowiezo worst:-)

Ron

Geplaatst:
Citaat:
De bedoeld een 7025 neem ik aan. Ja dat is mogelijk (ik heb zelf ook TVhome en CDS) maar niet alleen met de afstandsbediening.

Dat klinkt hoopvol.
Ik neem aan dat je een kaart kunt inwisselen met een goed nummer bij TVHome.
Op mijn kaart staat 4007.

Citaat:

Je zult de config file van newcs in moeten stellen via FTP of telnet. Het gaat dus NIET alleen met de afstandsbediening. Hoe en wat staat duidelijk en veelvuldig uitgelegd in het DVB-C forum.

Ron

Ik heb in het DVB-C forum gezocht op 7025, maar vindt daar nauwelijks iets.
Alles gaat daar zo ongeveer over de DM500.
Moet ik die configuratie file telkens veranderen bij omschakeling van Sat naar Kabel en viceversa of slechts eenmalig?

Ik heb geen enkele ervaring met de Dreambox (wel met Linux en Nokia DBOX 1).

gtx Ben
Geplaatst:

De werkwijze is in principe voor iedere Dreambox grofweg gelijk, met naturlijk de uitzondering dat 4004 en 4005 kaartjes op een 7025 niet werken. Ik heb geen idee of een 4007 wel werkt, maar dat probeer je dan gewoon eerst voordat je een nieuwe gaat halen. In het DVB-C forum vind je een uitleg van appiemulder en van Dolphs die absoluut niet aan duidelijkheid te wensen overlaat.

Op de 7025 gemini 2.20 installeren en voordat je begint met de kaart eerst zenders zoeken. Gewoon even handmatig de diverse frequenties afzoeken. Soms wil op de juiste frequentie "Netwerk zoeken" = ja alles meteen in 1 keer vinden, maar dat lukte mij dus niet. Daarna met DreamSet even de zenderlijst uitlezen en op volgorde zetten. Dat wijst zichzelf.

Heb je de zenderlijst op orde, installeer je newcs 1.20 en CCcam 1.7.0 via het addon-menu. Daarna in /var/tuxbox/config de newcs.xml naar je bureaublad kopieeren en met het kladblok openen en er de irdeto camkey en camkey data in zetten (zie posting van appiemulder) en uiteraard vervolgens terug kopieeren naar de dreambox (oude bestand vervangen).

Zo dus:

<readers name="Card Readers">

<device>

<name>lower</name>

<type>Sci</type>

<node>/dev/sci0</node>

<parity>even</parity>

<export>yes</export>

<enabled>yes</enabled>

<blocksa>no</blocksa>

<blockua>no</blockua>

<blockga>no</blockga>

<boxid></boxid>

<PTShandshake>no</PTShandshake>

<Seca-PPV>no</Seca-PPV>

<crypto-special>no</crypto-special>

<carddetect>no</carddetect>

<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>

<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>

<newcamd_port>34000</newcamd_port>

<autosid>yes</autosid>

<priority>round</priority>

</device>

<device>

<name>upper</name>

<type>Sci</type>

<node>/dev/sci1</node>

<parity>even</parity>

<export>yes</export>

<enabled>yes</enabled>

<blocksa>no</blocksa>

<blockua>no</blockua>

<blockga>no</blockga>

<boxid></boxid>

<PTShandshake>no</PTShandshake>

<Seca-PPV>no</Seca-PPV>

<crypto-special>no</crypto-special>

<carddetect>yes</carddetect>

<newcamd_port>34001</newcamd_port>

<autosid>yes</autosid>

<priority>round</priority>

</device>

Onder je TVhome kaart, boven de CDS kaart.

De combinatie cccam + newcs vanuit het blue panel starten en je zou beeld moeten hebben. Dezelfde combinatie is ook te gebruiken voor je CDS kaart. Je hioeft niet om te schakelen, alles gaat automatisch.

Je hoeft deze handeling slechts eenmalig te doen.

Als je al ervaring hebt met Linux kun je newcs ook starten via telnet en zie je meteen of je kaart herkend wordt.

[telnet]

cd /usr/bin

killall newcs_1.20

./newcs_1.20

Vervolgens kun je ook cccam handmatig starten en kijken of deze connect.

killall CCcam_1.7.0

./CCcam_1.7.0 -d

Als CCcam niet op newcs inlogd, moet je twee regels aanmaken in de cccam config file (/etc/cccam.cfg) onder newcamd connections:

# syntax for to add newcamd server connection

#

#N: <ip> <port> <username> <pass> <des(14byte)> <nr_of_hops_away (default: 1)> <stealth mode (default: 0)>

#

# example:

#

# N: 127.0.0.1 10000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

N: 127.0.0.1 34000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

N: 127.0.0.1 34001 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

Succes!

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen